Dit maakte juryvoorzitter Roland van Kralingen (Innoa) bekend tijdens de zestiende Nationale Dag Financiële Marketing.
De winnende cases werden gepresenteerd door Albert van der Zwan, hoofd Marketing & Communicatie ASN Bank, en Ron Bavelaar, algemeen directeur De Hypotheekshop. Zij krijgen 100.000 euro aan mediabudget mee naar huis, beschikbaar gesteld door Sanoma.
De jury, die verder bestaat uit Willem Lageweg (MVO Nederland), Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing), Matthijs Mons (IG&H) en Patrick van Hees (For All Finance), hadden uit enige tientallen kandidaten een viertal categoriewinnaars genomineerd voor de award.
Uiteindelijk leidde dit tot twee overall winnaars. Net als in voorgaande jaren waren de beoordelingscriteria van de jury: helderheid van doelstellingen, innovatiekracht, executiekracht, communicatiestrategie, effectiviteit en onderbouwing.
Aan de beoordeling van de kandidaten is dit jaar een nieuw criterium toegevoegd: levert het gekandideerde bedrijf of merk ook een bijdrage aan het herstel van het vertrouwen in de financiële wereld.
De jury heeft lang gedebatteerd over wie de winnaar moest worden van de Financial Marketing Award 2010.
‘De strijd ging tussen twee van de vier categoriewinnaars. 'We konden het daar niet over eens worden en dit betekende volgens alle juryleden dat we dit jaar ook niet anders konden dan twee winnaars aanwijzen’, aldus jury-voorzitter Roland van Kralingen.
Dat zijn dus de ASN Bank, koploper in duurzaam bankieren, en De Hypotheekshop, koploper in duurzame advisering. De Financial Marketing Award is onderdeel van de Nationale Dag Financiële Marketing, die VVP samen organiseert met het NIMA en Tijdschrift voor Marketing en die inhoudelijk wordt ondersteund door IG&H en For All Finance.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!