Appelsientje in een nieuw jasje

De iconische ‘A’ wordt aangesneden door foto’s van fruit en de boomgaard

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vruchtensappenmerk Appelsientje krijgt een nieuwe verpakkingslijn. De bestaande verpakkingen viel teveel weg in het visuele geweld in het supermarktschap, zo licht Design Bridge toe, het designbureau dat de restyle voor zijn rekening nam: ‘De grootste uitdaging voor Appelsientje was dan ook om vanuit de kracht van het merk  weer op te vallen en hiermee het trotse icoon te zijn en te blijven in de toekomst.’

Lettertype
Volgens Design Bridge zat er een extra uitdaging in het uitstralen van puurheid. ‘Niet-gekoelde vruchtensappen worden vaak gezien als bewerkt, ondanks dat de meest prominente producten van Appelsientje puur sap zijn – dus zonder toevoegingen, conserveermiddelen of toegevoegd suiker. Het nieuwe ontwerp draait om het prachtige merk dat Appelsientje is. Het springt uit het schap waarbij de iconische ‘A’ wordt aangesneden door foto’s van fruit en de boomgaard. Hiermee komt de pure, natuurlijke inhoud en het goede van fruit volledig tot zijn recht. Een nieuw lettertype, dat speciaal voor Appelsientje werd ontwikkeld, verbindt merk en product onlosmakelijk met elkaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie