Amsterdam: over 4 jaar geen kindermarketing meer bij sportactiviteiten

Het stadsbestuur wil dat de evenementen voor kinderen 'gezond' zijn.

Amsterdam wil reclame voor ongezonde voeding op sportevenementen voor kinderen in de ban doen. De stad wil dat uiterlijk in 2020 alle sportactiviteiten voor de jeugd vrij van kindermarketing.

Het gaat daarbij onder meer ook om gemeentelijke sporthallen en zwembaden. Het stadsbestuur wil dat de evenementen &;gezond&; zijn. Dat houdt onder nadere in: genoeg drinkwater beschikbaar en voldoende alternatieven voor ongezonde snacks.

Amsterdam sloot zich vorig jaar als eerste gemeente in ons land aan bij de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding, een initiatief van het Diabetesfonds, de Hartstichting en de Consumentenbond.

Oproep

Sportwethouder Eric van der Burg (VVD): ‘We willen niet langer dat producenten van ongezonde producten hun naam aan jeugdsport in Amsterdam verbinden. In plaats daarvan roepen we producenten van gezonde producten en non-food op om onze evenementen te sponsoren.

‘Daarnaast willen we andere gemeenten, met name de grote steden waar veel evenementen zijn, aanmoedigen om ons voorbeeld te volgen.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie