Premium

Adidas draait zijn marketing om

Het sportmerk wil zo meer impact op de markt krijgen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Adidas geeft in het  (pdf) aan dat vanwege de fundamentele veranderingen in consumentengedrag, het merk een organisatieverandering doorvoert. Het interne proces wordt aangepast om beter om te kunnen gaan met de nieuwe consument.

Het sportmerk heeft zijn marketing ‘omgekeerd’, zo schrijft .

Eigen campagnes

De afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de hardloopschoenen en de Orginals (het casual merk) mogen hun eigen campagnes maken.

Binnen het sales strategy & excellence team komt een omnichannelbenadering waarbij alle verkoopkanalen (groothandel: franchise, eigen retailkanelen en e-commerce) onder ‘een dak komen’. Zo moet verkoopinnovatie beter tot zijn recht komen.

Dit moet brandactivatie stimuleren.

Voor wat betreft de eigen retailkanalen en e-commerce:

Sterke groei eigen winkels

Adidas verwacht dat de binnen de eigen retailkanalen de komende jaren een sterke groei zal laten zien: meer brandactivatie, betere conversie en meer winkels.

Het merk zal een nieuw gedifferentieerd en consistent klantenservicemodel in alle winkels gaan bieden.

De nieuwe HomeCourt- en Neigborhood-retailconcepten die in 2014 zijn geïntroduceerd zullen verder worden uitgerold.

De verwachting is dat de e-commerce zal blijven groeien, mede vanwege de veranderede consumentengedrag en -behoeften.

E-commerce zal meer complementair aan de andere kanalen worden.

Nike

Adidas heeft, zeker op de Amerikaanse markt, te lijden onder de concurrentie van Nike.

26 maart zal Adidas meer bekend maken over de nieuwe strategie hoe de het merk het teruglopende marktaandeel in de VS en in Europa wil doen stoppen.

Adidas zal zijn marketingbudget dit jaar verhogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie