Gisteren werd met radio-iconen zoals Jan van Veen, Ferry Maat en Willem van Kooten een 50 jarig jubileumfeest van de Top 40 gevierd. Tijdens deze bijeenkomst werden de Top 40 postzegels en het jubileumboek gepresenteerd, maar de focus lag vooral op de lancering van het non-stop online station: Top 40 Radio.
Het nieuwe station zendt uit onder de vleugels van Radio 538, dat ook al wekelijkse Media Markt Top 40 hitparade uitzending verricht. De Top 40 hitparade is flink met haar tijd meegegaan. De CD verkoop is de laatste tien jaar ingestort en door ´all you can eat´ streamingdiensten zoals Spotify is de digitale verkoop van singles via oa iTunes ook geen goed graadmeter meer. Het was daarom tijd om de populariteit van muzieknummers op een andere manier te meten. De Top 40 wil de 'betrouwbaarste hitparade van Nederland' blijven door vanaaf nu ook de populariteit van muzieknummers op social media mee te nemen. Er wordt hiervoor gekeken naar Twitter, Facebook, Instagram en Youtube.
Met een druk op de knop werd door Stichting Top 40- voorzitter Erik de Zwart, 538 CEO Jacqueline Smit en top 40 dj Jeroen van Nieuwenhuize het startsein gegeven van het streaming radiostation met zowel nieuwe als oude top 40 hits.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!