Overslaan en naar de inhoud gaan

Rough Trade opent... platenzaak!

Muziek is beleving, meent Rough Trade en opende daarom 25 november een platenzaak in dit digitale tijdperk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Platenmaatschappij en van oorsprong Londense muziekretailer Rough Trade durft het aan om een fysieke platenzaak, haar eerste Amerikaanse flagshipstore, te openen in de New Yorkse wijk Brooklyn.

related partner content for mobile comes here

De winkel is 15.000 vierkante voet groot en onderverdeeld in verschillende kleinere winkeltjes (van verschillende merken), als een soort marktkraampjes. Er is een concertzaal met bar waar zo’n 250 mensen in kunnen.
Nieuwe cd’s en vinyl zijn te koop, net als muziekapparatuur, koptelefoons, boeken over muziek.

Oude zeecontainers maken onderdeel van het interieur uit.

Er is zelfs een zeecontainer, de Guardian Green Room genoemd,  waar de Britse krant The Guardian actief in is met touchscreen displays waar bezoekers Guardian-artikelen over muziek kunnen lezen en ‘kunnen communiceren met de buitenwereld’, zoals Gizomodo het omschrijft.

(Voor foto’s van de winkel, zie )

‘De nadruk moet komen te liggen op muziek als kunstvorm en niet zozeer als koopwaar, zei Rough Trade co-president Stephen Godfroy tegen .

Rough Trade kwam zo’n tien jaar geleden in financiële problemen en werd overgenomen door het grotere BMG en is nu onderdeel van Beggar’s Group en draait vrij goed. In april dit jaar werd het nog uitgeroepen door  als Britse ‘Retail Brand of the Year.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in