Platenmaatschappij en van oorsprong Londense muziekretailer Rough Trade durft het aan om een fysieke platenzaak, haar eerste Amerikaanse flagshipstore, te openen in de New Yorkse wijk Brooklyn.
De winkel is 15.000 vierkante voet groot en onderverdeeld in verschillende kleinere winkeltjes (van verschillende merken), als een soort marktkraampjes. Er is een concertzaal met bar waar zo’n 250 mensen in kunnen.
Nieuwe cd’s en vinyl zijn te koop, net als muziekapparatuur, koptelefoons, boeken over muziek.
Oude zeecontainers maken onderdeel van het interieur uit.
Er is zelfs een zeecontainer, de Guardian Green Room genoemd, waar de Britse krant The Guardian actief in is met touchscreen displays waar bezoekers Guardian-artikelen over muziek kunnen lezen en ‘kunnen communiceren met de buitenwereld’, zoals Gizomodo het omschrijft.
(Voor foto’s van de winkel, zie Gizmodo)
‘De nadruk moet komen te liggen op muziek als kunstvorm en niet zozeer als koopwaar, zei Rough Trade co-president Stephen Godfroy tegen Billboard.
Rough Trade kwam zo’n tien jaar geleden in financiële problemen en werd overgenomen door het grotere BMG en is nu onderdeel van Beggar’s Group en draait vrij goed. In april dit jaar werd het nog uitgeroepen door Music Week als Britse ‘Retail Brand of the Year.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!