Overslaan en naar de inhoud gaan

Foei FrieslandCampina!

Het was gehaktdag gisteren. Niet alleen Sanoma schrapte 500 banen, ook FrieslandCampina maakte bekend 174 banen te verliezen. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het glas bij de communicatiemensen van FrieslandCampina is altijd halfvol. Er gaan 174 arbeidsplaatsen verloren, maar de afdeling communicatie van FrieslandCampina laat vooral weten dat het investeert in vernieuwing.

related partner content for mobile comes here

Met ronkende zinnen als ‘FrieslandCampina werkt aan het versterken van haar merkposities door het versnellen van innovaties’ wordt de reorganisatie aangekondigd.

Mislukte truc
Dat is natuurlijk een bekende truc, het vervelende nieuws wegstoppen onder een mooi laagje chroom. En het helpt niet. Alle media openden met het nieuws van het banenverlies, ondanks dat FrieslandCampina zo’n blije vernieuwingsboodschap had.

Toch is het erg pijnlijk allemaal, vooral voor de mensen om wie het gaat. Je zal maar net te horen hebben gekregen dat je baan wordt weg-geïnnoveerd.

Weinig warms
Op warme woorden van Cees ’t Hart, ceo Koninklijke FrieslandCampina, hoeven de medewerkers ook niet te rekenen. Hij komt in het persbericht aan het woord zonder een woord te reppen over de gevolgen voor zijn mensen. Hij vertelt hoe goed het in Azië gaat. ‘Daar investeren we volop.’ Oké, in een aantal Europese landen gaat het minder, zegt hij: ‘Het verbeteren van de efficiency en het versnellen van de innovatie van merkproducten staan dan ook centraal in onze aanpak in Europa’

Dat dit ‘helaas’ gevolgen voor de medewerkers heeft, zegt hij niet. Dat mag Bas van den Berg, managing director FrieslandCampina Branded Netherlands/Belgium, vertellen: ‘Wij willen de kosten verlagen en tegelijkertijd investeren in onze merken voor de Europese thuismarkt.’

Ondersteunen
Uiteraard zal FrieslandCampina zich bekommeren om de mensen die hun baan verliezen. ‘We zien het als onze verantwoordelijkheid hen te ondersteunen bij het zoeken naar een nieuwe functie binnen of buiten FrieslandCampina’, besluit het persbericht

Maar ondertussen laat het een heel andere indruk achter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in