Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers zoeken vergeefs naar ROI van sponsoring

Adverteerders steken steeds meer geld in sponsoring en eventmarketing, maar hebben nog moeite met het meten van de effectiviteit. Zo zegt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Men
" title="onderzoek">ondervroeg hiervoor 78 sponsor- en eventmarketeers aan opdrachtgeverszijde.

related partner content for mobile comes here

Wat blijkt: 70 procent geeft aan dat ze meer dan vroeger hun resultaten moeten verantwoorden. 38 procent is echter niet tevreden met de manier waarop hun bedrijf de ROI meet van sponsoring. 33 procent vindt dat ook als het over meten van doelen (Return on Objectives, ROO) gaat.

Slechts 20 procent is nu tevreden met de manier van ROI meten, 19 procent met het meten van ROO. Tweederde is enigszins tevreden.

Slechts de helft van de ondervraagden heeft ooit gepoogd om de impact van sponsoring te meten, apart van andere marketingactiviteiten.
Minder dan de helft heeft een standaard proces klaar liggen voor het meten van sponsoring.

Een kwart geeft aan niet te slagen in het verzamelen en analyseren van data, of data te gebruiken om beslissingen te nemen bij sponsoring en eventmarketing.

Van de marketeers die wel aan effectmeting doen, meet 70 procent de hoeveelheid gegenereerde media-exposure, 70 procent meet social media, en 69 procent kijkt naar de brand awareness.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in