MTV EMA 2013, de cijfers
In vergelijking met vorig jaar zagen 116% meer jongeren in de kerndoelgroep van MTV (12-24 jaar) de show.
292.000 jongeren schakelden in, waarmee de live-uitzending het best bekeken primetime programma van MTV is tot nu toe in 2013.
Maar ook de bredere doelgroep keek naar de show. MTV haalde een marktaandeel van 13% in de doelgroep 13-34 jaar.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaWat betreft de digitale en sociale platformen trok de show een record aantal bezoekers en views:
- Wereldwijd werden er 323 miljoen stemmen uitgebracht via de digitale kanalen van de MTV EMA. Een stijging van 76% ten opzichte van vorig jaar.
- De show 11,6 miljoen bezoekers op de digitale kanalen, een stijging van 52% ten opzichte van vorig jaar.
- 5,9 miljoen bezoekers keken naar de online video’s op de EMA-kanalen; een stijging van 38%.
- 2,2 miljoen mensen keken naar de live streaming via de digitale kanalen van de MTV EMA; een stijging van 55%.
- Wereldwijd werd er 57,9 miljoen keer over de EMA’s gesproken via ‘social mentions’.
- De show was wereldwijd meer dan dertig keer ‘trending topic’ op Twitter.
De twintigste editie (2013) van de MTV EMA was wereldwijd op meer dan 60 MTV-kanalen te zien. Het publiek kon kijken naar artiesten als Katy Perry, Eminem, Robin Thicke en Miley Cyrus. Ziggo is de Nederlandse partner van de show, die werd voorafgegaan door een vierdaags muziekfestival, de MTV Music Week.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid