Overslaan en naar de inhoud gaan

MTV EMA 2013, de cijfers

De MTV EMA 2013 die op 10 november werd uitgezonden, telde 961.000 TV-kijkers. 2,2 miljoen mensen keken echter naar de live streaming.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In vergelijking met vorig jaar zagen 116% meer jongeren in de kerndoelgroep van MTV (12-24 jaar) de show.
292.000 jongeren schakelden in, waarmee de live-uitzending het best bekeken primetime programma van MTV is tot nu toe in 2013.

related partner content for mobile comes here

Maar ook de bredere doelgroep keek naar de show. MTV haalde een marktaandeel van 13% in de doelgroep 13-34 jaar.

Wat betreft de digitale en sociale platformen trok de show een record aantal bezoekers en views:

- Wereldwijd werden er 323 miljoen stemmen uitgebracht via de digitale kanalen van de MTV EMA. Een stijging van 76% ten opzichte van vorig jaar.

- De show 11,6 miljoen bezoekers op de digitale kanalen, een stijging van 52% ten opzichte van vorig jaar.

- 5,9 miljoen bezoekers keken naar de online video’s op de EMA-kanalen; een stijging van 38%.

- 2,2 miljoen mensen keken naar de live streaming via de digitale kanalen van de MTV EMA; een stijging van 55%.

- Wereldwijd werd er 57,9 miljoen keer over de EMA’s gesproken via ‘social mentions’.

- De show was wereldwijd meer dan dertig keer ‘trending topic’ op Twitter.

De twintigste editie (2013) van de MTV EMA was wereldwijd op meer dan 60 MTV-kanalen te zien. Het publiek kon kijken naar artiesten als Katy Perry, Eminem, Robin Thicke en Miley Cyrus. Ziggo is de Nederlandse partner van de show, die werd voorafgegaan door een vierdaags muziekfestival, de MTV Music Week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in