Mede door de door FHV BBDO gecreëerde en bekroonde campagne ‘Dag oude supermarkt, Hallo Jumbo’ heeft Jumbo zich succesvol op de kaart weten te zetten als landelijk opererend supermarktbedrijf met een unieke winkelformule.
Toch gaan de wegen zich nu scheiden.
Matthijs Moeken, sinds 1 juli directeur Marketing van Jumbo en daarvoor directeur Marketing van C1000, verklaart: ‘Door de spectaculaire groei van ons bedrijf is onze focus verschoven van het veroveren van Nederland naar het verder uitbouwen en verstevigen van ons succesvolle merk op nationaal niveau. Deze nieuwe fase willen we gaan verkennen met een nieuwe reclamepartner.’
Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Marketing, werd chief creative officer en houdt zich niet meer met het reclamebeleid of marketing bezig.
Naast Moeken trad nog een nieuw van C1000 afkomstig directielid toe tot Jumbo Groep Holding: Duncan Hoy, directeur Retail Operations C1000, stuurt als directeur Winkeloperatie de winkelorganisatie van zowel Jumbo als C1000 aan.
Deze directie-uitbreiding luidde de volgende fase in van het integratieproces van Jumbo, zei ceo Frits van Eerd afgelopen zomer.
Barbera Wolfensberger wil alleen kwijt: ‘We hebben bijna 4 jaar heel veel plezier met Jumbo gehad en wensen ze alleen maar alle goeds.’
De timing van het beëindigen van de relatie verrast, midden in de supermarktprijzenoorlog die deze week is losgebarsten.
Of er een pitch komt is nog onduidelijk, en ook, wie de Sinterklaas- en Kerstcommercials voor Jumbo gaat maken.
Wellicht biedt Alfred, het bureau van C1000, uitkomst.
Begin 2010 won FHV Jumbo na een pitch waaraan ook N=5 en Doom & Dickson meededen.
Jumbo was daarvoor klant bij Selmore.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!