Overslaan en naar de inhoud gaan

Vergoedingen: prikkelen bureaus belangrijker

Marketeers aan klantzijde kijken bij vergoedingen voor een reclamebureau meer of die prestaties prikkelen en minder naar de kosten. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor deze Agentschap Compensation Survey werden 98 marketeers bij gerenommeerde merken ondervraagd over de relatie met reclamebureaus. Het blijkt dat fees de meest gebruikte vorm van compensatie voor reclamebureaus zijn.

related partner content for mobile comes here

Van de marketeers gaf de meerderheid aan te werken met arbeids-gebaseerde vergoedingen. Deze worden door 65% van de marketeers gebruikt, een stijging van 49% in 2010.

Het gebruik van prestatieprikkels is ook sterk gestegen, van 46% in 2010 naar 61% in 2013. Waar kostenbesparingen een belangrijke factor waren bij het bepalen van de vergoedingen, noemt in 2013 40% het noodzakelijk om prestaties van het bureau te verbeteren.

Waar letten marketeers op bij het bepalen van prestaties? 75% baseert die op reviews van de bureaus, meest jaarlijkse. Verbetering van de naamsbekendheid was een goede tweede, met 71%, terwijl 52% van de ondervraagden kijkt naar verkoopdoelstellingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in