Hoe effectief is angst in reclame?
Het probleem is, dat als je constant hetzelfde herhaalt, dan stoppen mensen met luisteren. Als je de reclame te angstaanjagend maakt, dan stoppen mensen met luisteren. En als je geen advies geeft om de dreiging te voorkomen, dan kan het leiden tot ontkenning van de dreiging.
Bijvoorbeeld wordt angst vaak gebruikt bij anti roken reclame, hoewel studies heb laten zien dat mensen vaak niet luisteren naar zulke reclames, omdat ze te walgelijk zijn.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaAngst word ook vaak gebruikt in politieke debatten: ¨Je weet nooit wat er kan geburen als je niet op mij stemt¨.
Of gewoon om aandacht te krijgen:
Maar je moet toch een link tot je product hebben, anders kan het gaan als met de VW reclame die je net heb gezien, waar je misschien helemaal niet snapt dat het over een auto gaat.
De conclusie is daarom, dat angst alleen effectief is als de reclame niet te ver gaat, als je duidelijk zegt wat je kan doen om de dreiging te voorkomen en als je een duidelijke link maak tussen product, service enz. en het bericht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid