Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe effectief is angst in reclame?

Reclame kan op 6 verschillende knoppen drukken: angst, humor, seks, muziek, rationaliteit, emoties en schaarste. Ook al wordt angst bijna…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het probleem is, dat als je constant hetzelfde herhaalt, dan stoppen mensen met luisteren. Als je de reclame te angstaanjagend maakt, dan stoppen mensen met luisteren. En als je geen advies geeft om de dreiging te voorkomen, dan kan het leiden tot ontkenning van de dreiging.

related partner content for mobile comes here

Bijvoorbeeld wordt angst vaak gebruikt bij anti roken reclame, hoewel studies heb laten zien dat mensen vaak niet luisteren naar zulke reclames, omdat ze te walgelijk zijn.

Angst word ook vaak gebruikt in politieke debatten: ¨Je weet nooit wat er kan geburen als je niet op mij stemt¨.

Of gewoon om aandacht te krijgen:

Maar je moet toch een link tot je product hebben, anders kan het gaan als met de VW reclame die je net heb gezien, waar je misschien helemaal niet snapt dat het over een auto gaat.

De conclusie is daarom, dat angst alleen effectief is als de reclame niet te ver gaat, als je duidelijk zegt wat je kan doen om de dreiging te voorkomen en als je een duidelijke link maak tussen product, service enz. en het bericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in