Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-stunt leidt tot 20 gewonden

Een pr-actie van LG in Zuid-Korea is volkomen uit de hand gelopen. De introductie van de nieuwe G2-smartphone leidde tot 20 gewonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de Korea Times waren de gewonden een gevolg van een speciale actie van LG, ‘G in the cloud’. Daarvoor werden honderden ballonnen opgelaten met daarin coupons voor een gratis smartphone.

related partner content for mobile comes here

Dat leidde al tot een enorme chaos, maar het ging helemaal mis toen mensen de ballonnen uit de lucht probeerden te schieten met zogeheten BB-guns, afkomstig uit de veldslagsimulatiesport Airsoft. De afgeketste kogels verwondden uiteindelijk tot 20 mensen.

Het leverde LG ongewilde wereldwijde publiciteit op voor het G2-toestel. Het concern heeft inmiddels excuses aangeboden en beloofd de medische kosten te vergoeden.

Soortgelijke pr-evenementen zijn afgelast vanwege ‘zorgen omtrent de veiligheid’.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in