PR-stunt leidt tot 20 gewonden


Volgens de Korea Times waren de gewonden een gevolg van een speciale actie van LG, ‘G in the cloud’. Daarvoor werden honderden ballonnen opgelaten met daarin coupons voor een gratis smartphone.
Dat leidde al tot een enorme chaos, maar het ging helemaal mis toen mensen de ballonnen uit de lucht probeerden te schieten met zogeheten BB-guns, afkomstig uit de veldslagsimulatiesport Airsoft. De afgeketste kogels verwondden uiteindelijk tot 20 mensen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet leverde LG ongewilde wereldwijde publiciteit op voor het G2-toestel. Het concern heeft inmiddels excuses aangeboden en beloofd de medische kosten te vergoeden.
Soortgelijke pr-evenementen zijn afgelast vanwege ‘zorgen omtrent de veiligheid’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid