Geïnspireerd op de Koude Oorlog, het tijdperk van constante nucleaire dreiging, visualiseert Minivegas de reële en huidige wereldwijde oorlog van cyberaanvallen. Op basis van live-data, afkomstig van Kaspersky Internet Security-software, toont de CyberMap interactieve wereldbol in real-time de cyberaanvallen die over de hele wereld worden ondernomen, 24 uur per dag.
Zo zien we onder meer waar de aanvallen plaatsvinden, waar ze vandaan komen en het type virus dat gedetecteerd wordt. De bezoeker ziet welke landen het meest getroffen worden en kan filteren op verschillende type virussen. De combinatie van live-data met een user experience visualiseert de boodschap van Kaspersky Labs.
Evgeny Chereshnev, Chief Mobile Business Officer (CMBO) bij Kaspersky Lab: “In 2013 hebben we meer dan 5 miljard cyberaanvallen geneutraliseerd op computers en mobiele toestellen en we verwerken dagelijks 315,000 unieke malware samples. De samenwerking met Minivegas resulteerde in CyberMap, een informatieve en effectieve manier om de constant groeiende snelheid van onze internetbeveiligingsystemen te zien." Maarten Boon, Creative Director bij Minivegas: ”Doordat Kaspersky Lab ons toegang gaf tot hun live data, waren we in staat om dit te tonen via deze visualisatie.”
Het project won eerder Site of the Day en Cutting Edge award bij The FWA, was finalist bij de Webby’s en won Zilver bij de SpinAwards. De uiting was sinds vorig jaar al online, maar Minivegas heeft net een update van het design live gezet, waarbij fonts, kleuren, menustructuur, statistics filter en de fly-through-optie zijn aangepast.
Op dit moment wordt gewerkt aan versie 2.0 met een mobiele versie van de site.
Credits
Bureau: Minivegas
Klant: Kaspersky Lab
Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende Adformatie online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.
Tip: submit your work to Dutch Digital Design!
Check ook de andere digital design cases van Adformatie:
- Case 180 Amsterdam: HP bend the rules
- Case Wieden+Kennedy Amsterdam: The Imagination Machine
- Case MediaMonks: BBQ Cultures
- Case Momkai: Bugaboo
- Case Random Studio: Fornasetti
- Case MediaMonks: Android Wear Watch Faces
- Case Achtung!: Brush Busters
Meer over Dutch Digital Design in het dossier van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!