In samenwerking met het Noorse POL ontwikkelde MediaMonks een in-store installatie voor Audi-dealers waarmee bezoekers de nieuwe Audi Q5 kunnen testen op een zelf ontworpen parcours.
Bezoekers bouwen zelf een testomgeving in een bak met vierhonderd kilo zand. Met een Kinect-camera en Lighthouse trackingsysteem wordt het parcours vervolgens op meer dan 200 duizend punten in kaart gebracht, waarna een computer de hoogte- en diepte-scan omzet in een 3D-model die bezoekers in VR kunnen verkennen met de Audi Q5.
MediaMonks-regisseur Tom Rijpert: “Doordat we de hele productie in handen hadden, sluiten de installatie en TVC goed op elkaar aan. Beide campagne-onderdelen leveren hetzelfde gevoel van kinderlijk enthousiasme.”
FWA riep het project uit tot Site Of The Day. De making-of heeft al bijna 500 duizend views en werd meer 1200 keer gedeeld.
Credits
Bureau: POL
Digitale productie: MediaMonks
Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.
Tip: submit your work to Dutch Digital Design!
Check ook de andere digital design cases van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!