Audiovisueel designbureau Circus Family creëerde op uitnodiging van Dutch Culture USA een interactieve installatie voor New York Design Week, NYCxDESIGN. De installatie bestond uit 40 zelf gemaakte LED light tubes, elk met een rij van 80 LED lampjes - in totaal 3200 individueel aanstuurbare pixels. Door middel van een zelfontwikkelde controller en software werd de installatie aangestuurd. Audiofrequenties werden gekoppeld aan speciaal ontworpen animaties.
Gedurende de dag konden bezoekers de animaties op de installatie manipuleren: door te klappen of springen veranderden bewegingen, kleur, helderheid en het design van de animatie. In de avond werd de animatie gekoppeld aan de audiofrequenties van de DJ.
De software werd later ook ingezet voor de visuals van Yellow Claw tijdens EDC in Las Vegas en de MMMM party van Massive Music en MediaMonks in Cannes.
Credits
Concept, animaties en techniek: Circus Family
Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.
Tip: submit your work to Dutch Digital Design!
Check ook de andere digital design cases van Adformatie:
- Case Superhero Cheesecake: Creative Cruise
- Case 180 Amsterdam: 'HP bend the rules'
- Case Wieden+Kennedy Amsterdam: The Imagination Machine
- Case Minivegas: Kapersky Lab
- Case MediaMonks: BBQ Cultures
- Case Momkai: Bugaboo
- Case Random Studio: Fornasetti
- Case MediaMonks: Android Wear Watch Faces
- Case Achtung!: Brush Busters
Meer over Dutch Digital Design in het dossier van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!