Digital Design Case: Paradiso

Nieuwe site poppodium: clean, kleurrijk en gelaagd ontwerp

De nieuwe website van Paradiso is ontwikkeld door creatief digitaal bureau Bravoure. Zij werden gevraagd een website te creëren die past bij het toonaangevende karakter van Paradiso. Het platform is geheel ingericht om de bezoeker gemakkelijk en snel kennis te laten maken met de meer dan 1500 programma’s die Paradiso jaarlijks organiseert op haar verschillende locaties.

Anthony Thissen, creative director Bravoure: “Tijdens het creatieproces hebben we goed gekeken naar de UX van populaire apps en gekozen voor een clean en kleurrijk ontwerp, dat werkt met overlays in plaats van verschillende pagina’s. Hierdoor blijft de bezoeker altijd op dezelfde plek in het programma. Ook is het een knipoog naar de eigenzinnige huisstijl van Paradiso, waar verschillende lagen op elkaar de basis vormen. Met de Spotify koppeling kan Paradiso op basis van luistergedrag de bezoeker persoonlijke suggesties aanbieden. In combinatie met het iconische design, diverse filter- en navigatiemogelijkheden is de Paradiso-programmering toegankelijker dan ooit.”

Bekijk de site op: www.paradiso.nl

Credits
Concept, design, UX en technische realisatie: Bravoure

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie