Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: hogere mediabestedingen ondanks grote kostenbesparingen

Volgens de jaarcijfers van 2017 is met name geïnvesteerd in digitale kanalen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat heeft chief financial officer Graeme Pitkethly verklaard, volgens een bericht op Campaign.

Vorig jaar kondigde het Brits-Nederlandse concern aan dat het de kosten wilde verlagen met 2 miljard euro, nadat het overnamebod van Kraft Heinz was afgeketst. Unilever schrapte daarom vorig jaar de helft van de drieduizend bureaus waarmee het internationaal werkt.

Pitkethly zegt nu dat tweederde van het bespaarde geld is geherinvesteerd in merken en marketinginvesteringen, waarbij de media-uitgaven 250 miljoen hoger uitvielen. 

Het marketingbudget van Unilever bedroeg een jaar eerder 7,7 miljard euro. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in