Overslaan en naar de inhoud gaan

HelloFresh verwacht in Q4 zwarte cijfers te schrijven

Het bedrijf bezorgde in de meetperiode 39,5 miljoen maaltijden, tegenover 23,9 miljoen in het vierde kwartaal van 2016.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

HelloFresh groeit stevig verder. De bezorger van maaltijdboxen mocht in het laatste kwartaal van 2017 wereldwijd bijna 1,5 miljoen huishoudens rekenen tot het klantenbestand. Daarmee was op jaarbasis sprake van een groei met 69 procent. Het bedrijf bezorgde in de meetperiode 39,5 miljoen maaltijden, tegenover 23,9 miljoen in het vierde kwartaal van 2016.

related partner content for mobile comes here

In navolging van het groeiend aantal klanten en de hoeveelheid bezorgde maaltijdboxen, zullen logischerwijs ook de opbrengsten van HelloFresh in de lift zitten. Over de laatste drie maanden van het jaar verwacht het bedrijf 250 miljoen tot 253 miljoen euro aan omzet in de boeken te zetten. In het slotkwartaal van 2016 was dit bijna 159 miljoen euro. Over heel 2017 zal de omzet ruim 50 procent hoger uitvallen op 902 miljoen tot 905 miljoen euro.

Naast de groei lukt het HelloFresh naar eigen zeggen ook steeds beter om de winstgevendheid op te voeren. Het bedrijf, dat actief is in Europa, Noord-Amerika en Australië, verwacht in het vierde kwartaal van dit jaar voor het eerst zwarte cijfers te schrijven.

Topman en medeoprichter Dominik Richter is trots op de resultaten. Hij was vooral te spreken over de groeiversnelling in het laatste kwartaal. ,,Een uitzonderlijk succes gelet op de schaal waarop wij opereren." HelloFresh maakte afgelopen november zijn debuut op de beurs in Frankfurt. Het geld dat daarmee werd verdiend steekt het bedrijf in verdere uitbreiding.

Bron: ANP
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in