P&G schrapt helft van zijn bureaus en investeert in media
Het concern wil ‘simpeler en meer gefocust’ te werk gaan, zei marketeer Marc Pritchard maandag tijdens een bijeenkomst van P&G voor analisten.
Inmiddels heeft P&G in twee jaar maar liefst 105 merken van de hand gedaan om zich te richten op de merkcategorieën die sterk presteren. Daarbij is ook afscheid genomen van de helft van de bureaus waarmee het concern werkte.
Pritchard: ‘Drie jaar geleden spendeerden we 8 miljard dollar aan advertising, inclusief meer dan 2 miljard aan bureauhonoraria. We hebben internationaal de 6.000 bureaus waarmee we werkten – van reclame, media, PR tot package design, teruggebracht naar zo’n 3.000.’
Hearts & Science
Omnicom Media Group begon in april - na pitchwinst eind 2015 - in New York met mediabureaumerk Hearts & Science, speciaal voor de Procter & Gamble merken. Geruchten gaan dat het OMG-netwerk Hearts & Science internationaal gaat introduceren, ook in Europa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid