Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G schrapt helft van zijn bureaus en investeert in media

Procter & Gamble heeft de afgelopen drie jaar de samenwerking met 50 procent van zijn PR- en reclamebureaus gestaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het concern wil ‘simpeler en meer gefocust’ te werk gaan, zei marketeer Marc Pritchard maandag tijdens een bijeenkomst van P&G voor analisten.

Inmiddels heeft P&G in twee jaar maar liefst 105 merken van de hand gedaan om zich te richten op de merkcategorieën die sterk presteren.  Daarbij is ook afscheid genomen van de helft van de bureaus waarmee het concern werkte.
Pritchard: ‘Drie jaar geleden spendeerden we 8 miljard dollar aan advertising, inclusief meer dan 2 miljard aan bureauhonoraria. We hebben internationaal de 6.000 bureaus waarmee we werkten – van reclame, media, PR tot package design, teruggebracht naar zo’n 3.000.’

Hearts & Science
Omnicom Media Group begon in april - - in New York met mediabureaumerk Hearts & Science, speciaal voor de Procter & Gamble merken. Geruchten gaan dat het OMG-netwerk Hearts & Science internationaal gaat introduceren, ook in Europa.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in