‘Je hoort het direct als een kindertekst door volwassenen is schreven. Het voelt net niet lekker aan. Daarom hebben we het dit keer anders aangepakt’, zegt Dennis Teeken, CEO van Haribo. De tekst van de nieuwste commercial over de KinderMix is volledig bedacht door kinderen.
Bureau Superrebel organiseerde een studiodag met 40 kinderen. Zij mochten vertellen waar de snoepjes hen aan doen denken en wat ze er leuk of lekker aan vinden. De filmmakers namen de gesprekken op en gebruikten de teksten rechtstreeks in de commercial.
Huilende wolven
Arjan Hoekstra van Superrebel was verrast door de uitspraken van de kinderen: ‘Geen volwassen copywriter die een commercial afsluit met een vergaderzaal vol huilende wolven. Of een voorzitter van de Raad van Commissarissen laat onderbreken door een ninja.’
Niet moeilijk
Volgens Hoekstra was het niet moeilijk om de uitspraken uit te lokken. ‘Je merkt dat het lastig is voor een kind om een tekst op te lezen. Zeker als de tekst verzonnen is door een volwassene’, zegt hij. ‘Maar laat ze over snoep praten en ze houden niet meer op.’
Eindeloos
Het bureau gaat vaker op deze manier voor Haribo werken. ‘Dankzij de uitspraken van kinderen was het filmen van de commercial een feest. De vergaderzaal is pas het begin. Er zijn nog zoveel situaties waarin volwassenen zich als een stel kinderen kan gedragen. En de fantasie van kinderen is eindeloos.’
Het concept is niet bedacht door Superrebel, het is een adaptatie van de Engelstalige campagne van bureau Quiet Storm.
Haribo Tangfastics 'Changing Room'
Credits:
Opdrachtgever: Haribo - Annemiek Boonman, Senior Brand Manager en Dennis Teeken, CEO
Bureau: Superrebel
Creatie: Arjan Hoekstra en Lodewijk Varossieau
Brand Manager: Linda van de Wiel
Productie: Bilder
Regisseur: Felix Kops
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!