Dat is de boodschap van Jantje Beton. De stichting roept jong en oud op om nooit te stoppen met spelen.
'Spelen is essentieel voor de lichamelijk en geestelijke ontwikkeling van een kind. Door te spelen leren ze dingen die je de rest van je leven nodig hebt. Daarom zet Jantje Beton zich in voor meer speelruimte, zowel met speelplaatsen als ruimte in overvolle agenda’s.'
De campagne ‘Stop Nooit Met Spelen’ begint deze maand en is te zien in en op tv. KesselsKramer ontwikkelde de campagne, Just ontwierp de site jantjebeton.nl. In de hoofdrol staan kinderen die met eigen gemaakte borden oproepen tot minder broccoli en minder opruimen, en juist meer vrije tijd en meer spelen.
Positief activisme
Jantje Beton bestaat vijftig jaar en is weer terug bij waar het mee begon: positief activisme. Daarbij verbreedt Jantje Beton de focus van buitenspelen naar spelen. Het door prinses H.K.H Beatrix ontworpen beeld blijft centraal staan in de door KesselsKramer ontwikkelde nieuwe huisstijl.
Van 5 tot en met 10 maart houdt Jantje Beton een landelijke collecte.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Ellen Fronik, Rob van Gaal
Strategie, creatie, productie: KesselsKramer
Website design, productie: Just
Concept TVC & fotografie i.s.m. Stichting Eddie the Eagle museum
Regie: Jacobine van Hellemond
Edit: Amber Hooijmans
Muziek & Sound design: Jesse Koolhaas / Mystic Brew
Post productie: De Grot
Fotografie: Simon Wald-Lasowski
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!