De site volgensmama.nl speelt in op de behoefte van mama's om advies in te winnen bij anderen of om advies te geven over een bepaald onderwerp.
Daarnaast ontvangen moeders die zich aanmelden nuttige tips over onderwerpen als verzorging en veiligheid.
Volgens Mama is een initiatief van mediabedrijf Advance en Zwitsal. Eind oktober volgt het onvermijdelijke, gelijknamige televisieprogramma op SBS 6.
'Jonge moeders weten als geen ander hoe ze met hun kind om moeten gaan. Toch is er juist bij jonge moeders vaak grote onzekerheid. Over de zwangerschap, over de verzorging van de baby, over opvoeden en over veel andere onderwerpen. Het interactieve programma Volgens Mama speelt hierop in', aldus, Mylène Heystek, Marketing Directeur Sara Lee Household &Body Care.
Michel Hoekstra, Algemeen Directeur Advance zegt: 'Zwitsal heeft het lef gehad om met Advance buiten de gebaande paden van marketing en communicatie te treden. Door de dialoog met de doelgroep jonge en aanstaande moeders centraal te stellen. En niet te beginnen bij media en hun eigen behoefte om een communicatie boodschap over te brengen.'
Zondag 30 oktober, tussen 20.00 en 20.25 uur, brengt SBS 6 de eerste aflevering van het t.v.-programma Volgens Mama, dat wordt gepresenteerd door Nada van Nie.
Vier dagen lang met andermans kinderen proefdraaien; dat is de strekking van het televisieprogramma.
Jonge kinderloze stellen krijgen nu de kans om te bewijzen of ze geschikt zijn als ouder. Zij krijgen de jonge kinderen van vrienden of familie onder hun hoede, terwijl hun huidige leven gewoon doorgaat.
De echte ouders beoordelen hun opvoedkundige vorderingen en voorzien de beelden van commentaar.
Natuurlijk roept dit vragen op over de lastige keuzes die gemaakt moeten worden. Moeders die willen leren, of hun eigen keuzes willen toetsen doen dit op www.volgensmama.nl.
Volgens Mama wordt mede mogelijk gemaakt door: Zwitsal, VGZ, Dela, Nutricia, Huggies, V-tech en Catalpa.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!