Wereldomroep: aanklacht Cebuco onterecht

De Wereldomroep bestrijdt dat presentator Mathijs van Nieuwkerk in een commercial van de omroeporganisatie zegt dat de krant in het buitenland ´altijd een dag oud is'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Cebuco had om deze zin de Wereldomroep gevraagd te stoppen met de uitzending van de reclamespot. In de commercial zegt de oud-hoofredacteur van Het Parool dat
hij in het buitenland niet kan wachten op de krant voor de sportuitslagen en daarom naar de Wereldomroep luistert, meldt woordvoerster Marjolein Hulst van de omroep. ´Van
Nieuwkerk neemt het woord 'altijd' in de spot niet in de mond. De letterlijke
tekst is: “Ik kan ook niet wachten op de krant, want die komt pas een dag later in het buitenland'.´
Harald Hameleers, directeur van Cebuco, wil dat de radiozender de
reclamespot niet meer uitzendt. In een brief schrijft Cebuco dat in het spotje wordt gesuggereerd dat de krant altijd een dag later is. ´Maar een aantal Nederlandse kranten wordt tijdens de zomerperiode wel op dezelfde dag gedrukt in de landen Spanje, Frankrijk, Italië
en sinds dit jaar ook in Turkije.´

Hulst zegt op haar beurt weer dat dit in de rest van Europa en de wereld niet zo is. Daarbij komt radio sowieso ´over het algemeen een dag eerder met de berichtgeving dan kranten, ook in Nederland', aldus Hulst.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie