Weight Watchers gooit zijn naam overboord en gaat voortaan door het leven als WW. De naamsverandering past een bredere rol en de missie van het afslankbedrijf. Waar het gewicht centraal stond richt het zich nu op ‘het voor iedereen toegankelijk te maken van wellness en gezondheid’. Er komt een nieuwe merkidentiteit, waarvoor er in december een campagne van start gaat. Ook gaat WW een mondiale slogan voeren: Wellness that Works.
Oprah Winfrey
WW zet, zoals het zelf zegt, zijn kennis van gedragsverandering nu in voor een grotere missie: de gezondheid van zijn klanten. In het persbericht laat het Oprah Winfrey aan het woord, die zo’n tien procent van de aandelen van het dieetbedrijf in handen heeft. Ze zegt te geloven dat de rol van WW veel verder gaat ‘dan een cijfer op de weegschaal’:
‘Nu Weight Watchers WW wordt, denk ik dat we mensen kunnen inspireren om niet alleen goed te eten, maar ook om meer te bewegen, contact met anderen te maken en het genot van een gezond leven te blijven ervaren.'
Focus op gezonde gewoontes
WW zal zijn focus dus verleggen van gewichtsverlies naar gezonde gewoontes. Dat gebeurt met nieuwe of aangepaste online tools. Zo gaat het onder meer stemactivatie inzetten en introduceert het WellnessWins, dat leden beloont voor kleine, dagelijkse gezonde gedragsveranderingen. Ook kunnen leden met beweging FitPoints verzamelen en krijgen ze meer mogelijkheden in de vele communities van WW.
De introductie in de VS staat eind najaar gepland en wordt daarna wereldwijd uitgerold. WW heeft al wel aangekondigd dat het stopt met de verkoop van producten met kunstmatige zoetstoffen, smaakmakers, kleurstoffen en conserveringsmiddelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!