Verzekeringsmerk De Amersfoortse gaat op in a.s.r.

UPDATE Beide merken werken al sinds 2009 samen als één team, zegt ceo Jos Baeten. Een tv-campagne maakt het verhaal publiek.

Goodbye Amersfoortse

Op 19 april 2021 haalt a.s.r. het merk De Amersfoortse en alle bijbehorende uitingen uit de markt. De inkomens- en zorgverzekeringen voor ondernemers en werkgevers die worden aangeboden onder het merk De Amersfoortse komen dan onder de vlag van het merk a.s.r. A.s.r. zegt zijn merk met deze stap verder te willen versterken. Voor klanten en intermediairs verandert er volgens a.s.r. niets.

Niet verloren

De Amersfoortse maakt sinds de fusie in 1997 onderdeel uit van a.s.r. en sinds de samenvoeging van de bedrijfsonderdelen in 2009 werken beide merken al samen als één team. Ceo van a.s.r., Jos Baeten, zegt dat het unieke karakter van De Amersfoortse als ‘betrouwbare en behulpzame verzekeraar op het gebied van inkomens- en zorgverzekeringen’ niet verloren gaat.

Het merk De Amersfoortse en bijbehorende uitingen verdwijnen vanaf 19 april uit de markt. Alle informatie over de inkomens- en zorgverzekeringen is vanaf dan te vinden op asr.nl. Klanten kunnen voor advies en informatie ook altijd terecht bij hun verzekeringsadviseur.

Hetzelfde team

A.s.r. kwam deze week met een landelijke campagne over de naamswijziging. Daarin wordt een voetbalteam als metafoor opgevoerd. 'Een team dat perfect op elkaar is ingespeeld, maar waarvan niet duidelijk is wie bij welk team hoort. Daarom trekken we nu allemaal hetzelfde a.s.r.-shirt aan.’

De Amersfoortse wordt a.s.r.

Credits

Strategie en creatie: TheMerge

Media: Media Reverse

a.s.r.: Nelleke Ungersma, Hella de Weger

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie