Het reclame geweld is in de cruciale periode, zo rond eind december, gigantisch. Met een slimme en vooral efficiënte strategie - die een onderscheidende creatie vergt - wint Abovo Maxlead de harten van de overstappende Nederlanders om naar Overstappen.nl te gaan om over te stappen. Hoe? Met Overstapcoach Onno.
Aanpak
Wees eens eerlijk? Hoe vaak ben jij op het allerlaatste moment overgestapt naar een andere zorgverzekering? Met je champagne of Staatsloterij lot nog in je hand? We hebben ervoor gekozen om vol in te zetten in die laatste weken. Juist omdat de overweging óm over te stappen al door de concurrentie wordt aangewakkerd. Op het moment dat ze daadwerkelijk willen overstappen en dat via een prijsvergelijker willen doen, komt Overstappen.nl om de hoek kijken. Hoe doe je dat voor een relatief onbekend merk? Creatie!
Het creatieve content label AM Beyond* ontwikkelde een campagneconcept waarin Onno Verstappen, Overstapcoach, de hoofdrol speelt. Het idee is ontstaan vanuit de internetcultuur; foute crypto-handelaren of e-bookverkopende scammers… Wat ze ook verkopen, ze zijn allemaal coach. Vanuit dit vertrekpunt is samen met acteur Jochen Otten, hoofdrolspeler en bekend Sluipschutter, het verhaallijn geschreven. Essentieel daarbij: een karakter neerzetten dat zo absurdistisch en overtrokken is dat je sympathie voor hem gaat krijgen en zo van het merk Overstappen.nl gaat houden.
Van social naar TVC
Hoe creëer je dan een campagne dat vanuit een internet gedachte is ontstaan maar ook op TV moet werken? Door te starten daar waar het vandaan komt: Onno geeft op TikTok en Instagram namelijk hilarische tips en tricks. De echte trick? Het is content dat aansluit bij het platform en de content verwachting, maar daarnaast ook gewoon leuk is om naar te kijken.
Waar veel TVC’s op social worden weggemoffeld met een cutdown, wilden we ook op TV, content dat aansluit bij wat men daar verwacht, maar ook afgestemd is op de doelgroep. En die snappen de slang van crypto-scammers misschien wat minder. Daarom hebben we gekozen voor een docu-achtige stijl waarbij we een dag in het leven van Onno volgen.
En radio? Binnen de korte beschikbare tijd moet heel snel awareness opgebouwd worden. Er is schaarste aan tijd, dus we stapelen alle mogelijke middelen om Overstappen.nl in recordtijd top of mind te krijgen. Mede door middel van deze radiocommercial ga je de TVC en social uitingen sneller herkennen vanwege de stem, uitspraken en het lullige herkenbare muziekje van O. Verstappen.
@overstappen Besparen is het nieuwe verdienen!
♬ origineel geluid - Overstappen.nl
Platform & humor
In tijden van grote eenheidsworst en push-communicatie op social willen we mensen weer een gevoel geven dat reclame ook gewoon leuk kan zijn. Humor is daarbij key maar het platform waarop je je doelgroep wil bereiken, de uitgangspositie. Laten we proberen vaker leuke dingen te maken. Als je als merk de aandacht vraagt; laat het ook die aandacht waard zijn!
De campagne is vanaf 18 december ook op TV te zien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!