Verplicht leesvoer: Het slimme onbewuste

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het ligt al weer een tijdje in de winkel (september 2007) maar ik werd er pas recent op geattendeerd. van Ap Dijksterhuis is by far het meest interessante boek dat ik de afgelopen maanden gelezen heb. En verplichte kost voor iedereen die in de communicatie werkt.

Waarover schrijft Dijksterhuis? Hier de , dat geeft een goede indruk. De kracht van het boek zit in de leesbaarheid en de eenvoudige en herkenbare voorbeelden. Geregeld had ik een 'verrek, nu je het zegt-moment'.

Voor communicatiemensen is het boek bijzonder leuk; er zijn veel raakvlakken met ons vak. Zo noemt Dijksterhuis ons bewustzijn een (niet zo heel beste) persvoorlichter. Hij legt ook uit hoe belangrijk ons onbewustzijn is in creatieve processen. En ook de (on)waarheden rondom subliminal advertising worden besproken.

Verder is het hele boek sowieso interessant voor marketeers want Dijksterhuis (hoogleraar psychologie) houdt een helder betoog voor een grotere waardering van ons onbewustzijn. Daar moeten we als marketeers, reclamemakers en communicatieadviseurs ook (meer?) rekening mee houden.

/lenen en lezen dat boek. De prettige tone of voice pakt je meteen. Tegen het einde verslapt het boek wat, maar dat kan ook aan mij gelegen hebben. M'n onbewuste was waarschijnlijk al weer met een nieuw boek (de nieuwe Al Gore) bezig.

PS en cs: lijkt me een interessante man voor TvM....

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie