De Volksbank kiest voor merk ASN Bank, SNS en Regiobank verdwijnen

De Volksbank kiest voor de naam ASN Bank en neemt afscheid van de merken SNS en Regiobank.

De consumentenmerken ASN Bank, RegioBank en SNS gaan vanaf 2025 verder onder de vlag van ASN Bank. De Volksbank noemt de keuze voor één retailmerk een essentiële stap in de vereenvoudiging van de organisatie als onderdeel van de transformatie die de bank eerder al bekendmaakte.

Wat het precies voor de reclame- en mediabelangen van de verschillende merken betekent is nog niet bekend. Een woordvoerder geeft aan eerst de bureaus goed te willen informeren. Selmore is nu verantwoordelijk voor de campagnes voor de Volksbank en ASN Bank, Alfred voor die van SNS Bank en The Family maakte dit jaar een campagne voor RegioBank. Mediastrategie voor SNS en de Volksbank ligt bij Wavemaker en UM doet de mediastrategie voor RegioBank.

Roland Boekhout, ceo van de Volksbank: ‘Met de keuze voor ASN Bank zetten we een belangrijke stap naar een toekomstgerichte, financieel sterke bank die logischerwijs voortbouwt op het brede maatschappelijke fundament dat door onze huidige vier merken succesvol is gelegd. Door onze merken samen te brengen onder één sterk merk, kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren en efficiënter inspelen op de behoeften van onze klanten. Zo versterken we onze positie als sympathieke uitdager in het Nederlandse bankenlandschap.’

Met de keuze voor ASN Bank wil het concern voortbouwen op de duurzame reputatie van ASN Bank. Sinds 2017 hanteren alle merken van de Volksbank het duurzaamheidsbeleid van ASN Bank. De implementatie van het nieuwe merk start in 2025 en wordt naar verwachting binnen drie jaar afgerond. Voor hypotheken wordt voorlopig BLG Wonen gehandhaafd, maar ook die naam wordt op termijn vervangen door ASN Bank.

De Volksbank kwam in 2013 in staatshanden door de nationalisatie van SNS Reaal. De overheid zag zich destijds genoodzaakt in te grijpen bij het noodlijdende bank- en verzekeringsconcern. Momenteel wordt door het kabinet een privatisering van de bank onderzocht. Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer ziet daar vooralsnog weinig in.

Bron: ANP/De Volksbank/Adformatie

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Adriaan Oomen
Opmerkelijke keuze. Vraag me af of de klanten van SNS en de Regiobank zich voldoende herkennen in het ASN merk.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie