Overslaan en naar de inhoud gaan

Overstapcoach Onno Verstappen helpt je geld besparen dit overstapseizoen

Bij zorgverzekeringen veel geld besparen? Het kan.
Partner
Abovo Maxlead

We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media. Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben, zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

Onno Verstappen
Overstapcoach Onno Verstappen helpt je geld besparen dit overstapseizoen
Onno Verstappen
Overstapcoach Onno Verstappen helpt je geld besparen dit overstapseizoen

Het reclame geweld is in de cruciale periode, zo rond eind december, gigantisch. Met een slimme en vooral efficiënte strategie - die een onderscheidende creatie vergt - wint Abovo Maxlead de harten van de overstappende Nederlanders om naar Overstappen.nl te gaan om over te stappen. Hoe? Met Overstapcoach Onno.

Aanpak

Wees eens eerlijk? Hoe vaak ben jij op het allerlaatste moment overgestapt naar een andere zorgverzekering? Met je champagne of Staatslot nog in je hand? We hebben ervoor gekozen om vol in te zetten in die laatste weken. Juist omdat de overweging óm over te stappen al door de concurrentie wordt aangewakkerd. Op het moment dat ze daadwerkelijk willen overstappen en dat via een prijsvergelijker willen doen, komt Overstappen.nl om de hoek kijken. Hoe doe je dat voor een relatief onbekend merk? Creatie!

Het creatieve content label AM Beyond* ontwikkelde een campagneconcept waarin Onno Verstappen, Overstapcoach, de hoofdrol speelt. Het idee is ontstaan vanuit de internetcultuur; foute crypto-handelaren of e-bookverkopende scammers… Wat ze ook verkopen, ze zijn allemaal coach. Vanuit dit vertrekpunt is samen met acteur Jochen Otten, hoofdrolspeler en bekend Sluipschutter, het verhaallijn geschreven. Essentieel daarbij: een karakter neerzetten dat zo absurdistisch en overtrokken is dat je sympathie voor hem gaat krijgen en zo van het merk Overstappen.nl gaat houden.

Van social naar TVC

Hoe creëer je dan een campagne dat vanuit een internet gedachte is ontstaan maar ook op TV moet werken? Door te starten daar waar het vandaan komt: Onno geeft op TikTok en Instagram namelijk hilarische tips en tricks. De echte trick? Het is content dat aansluit bij het platform en de content verwachting, maar daarnaast ook gewoon leuk is om naar te kijken.

Waar veel TVC’s op social worden weggemoffeld met een cutdown, wilden we ook op TV, content dat aansluit bij wat men daar verwacht, maar ook afgestemd is op de doelgroep. En die snappen de slang van crypto-scammers misschien wat minder. Daarom hebben we gekozen voor een docu-achtige stijl waarbij we een dag in het leven van Onno volgen.

En radio? Binnen de korte beschikbare tijd moet heel snel awareness opgebouwd worden. Er is schaarste aan tijd, dus we stapelen alle mogelijke middelen om Overstappen.nl in recordtijd top of mind te krijgen. Mede door middel van deze radiocommercial ga je de TVC en social uitingen sneller herkennen vanwege de stem, uitspraken en het lullige herkenbare muziekje van O. Verstappen.

Platform & humor

In tijden van grote eenheidsworst en push-communicatie op social willen we mensen weer een gevoel geven dat reclame ook gewoon leuk kan zijn. Humor is daarbij key maar het platform waarop je je doelgroep wil bereiken, de uitgangspositie. Laten we proberen vaker leuke dingen te maken. Als je als merk de aandacht vraagt; laat het ook die aandacht waard zijn!

De campagne is vanaf 18 december ook op TV te zien.

Productie: Freshmen Media 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Abovo Maxlead

We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media. Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben, zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in