In de zevende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Thecla Schaeffer, cmo bij Tony’s Chocolonely, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van Tony’s én roept Schaeffer ‘De Winnaar van de Week’ uit (waarschuwing: geen merk-uiting!). Daarna gaat ze dieper in op de marketingstrategie van Tony’s Chocolonely.
Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)
Topics in deze aflevering
Ben & Jerry's stopt met de verkoop van ijs in Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied. Zouden meer merken zich moeten uitspreken over de Palestijnse kwestie?
Aldi lanceert wederom een collectie‘fanwear’. Hoe cool (of ‘camp’) is dit nou eigenlijk écht? En hoe problematisch is de lading aan plastic producten die hiermee over ons wordt uitgestort?
Tony’s Chocolonely wil dat 1 juli – Keti Koti – uitgeroepen wordt tot nationale herdenkingsdag. De kans van slagen lijkt minimaal. Was dit ‘slechts een pr-momentje’?
Begin dit jaar maakte Tony’s de samenwerking met Pharrell Williams bekend. Is dat de sleutel tot het openen van de Amerikaanse markt?
De omzetdoelstelling voor 2020 werd niet gehaald. Moet Schaeffer de marketingmachine bij Tony’s niet een stukje harder aanzetten?
Andere chocolademerken profileren zich steeds meer duurzaam en verantwoord. Zien consumenten het verschil in ambitie van de verschillende merken wel?
Terugkijken
CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'
CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’
CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'
CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’
CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’
CMO Studio ontvangt binnenkort Marcel Aalders van Carpetright en Evita Stoop van IBM.
CMO Day
CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.
House of Executives
De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.