McDonald's zet de Nederlandse McFlurry Stroopwafel vanaf begin volgende maand tijdelijk in de Verenigde Staten op de kaart. Volgens de fastfoodketen is het voor het eerst dat een Nederlands product in alle Amerikaanse vestigingen te verkrijgen is.
De ijssmaak werd zo'n tien jaar geleden bedacht door de Haarlemse franchisenemer Robert de Gruyter. Voor zijn tijd bij McDonald's was hij al erg bedreven met ijsproducten. 'Toen McDonald’s de McFlurry bedacht, werd ik gelijk enthousiast over de mogelijkheden en ben ik thuis aan de keukentafel gaan experimenteren met verschillende koeken', vertelt hij.
In de ruim 14.000 Amerikaanse restaurants van McDonald’s staan deze zomer tijdelijk vijf populaire producten uit andere landen op het menu. De Nederlandse McFlurry Stroopwafel is één daarvan.
De McFlurry Stroopwafel was overigens niet de eerste oer-Hollandse McDonald's-vinding. De McKroket is al sinds jaar en dag ingeburgerd en McDonald's voert onder andere ook burgers waar Old Amsterdam kaas in is verwerkt.
McDonald's topman Erwin Dito zei in een interview met Adformatie recent nog dat McDonald's van een keten die vooral producten voerde uit wat er wereldwijd beschikbaar was, naar een volledig lokale ontwikkeling is gegaan. Dito: 'Een Nederlander is toch net anders dan een Fransman of een Duitser. Zo’n 50 procent van wat we op het menu hebben staan is al lokaal. Dan heb ik het niet alleen over de McKroket. Het zit ook in hoe de Maestro ontwikkeld is en varianten als met Nederlandse kaas, guacamole of truffelmayonaise. Ook in het platform Homestyle Crispy Chicken zitten allemaal lokale smaken.’
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!