Seizoen 2 van Divorce begon gisteravond met ruim 2,2 miljoen kijkers en Moordvrouw had meer dan 1,9 miljoen kijkers. Daarmee doet RTL4 het goed op de zondagavond, die traditioneel voor Nederland 1 is. Dat bleek ook gisteren weer met Studio Sport Eredivisie (best bekeken programma met bijna 3 miljoen kijkers) en het NOS Journaal (2,8 miljoen kijkers en een tweede plaats).
Nederland 1 was met 23,6% in het avondtijdvak weer de marktleider. RTL4 had een aandeel van 18,7%, SBS6 9,2. Over de gehele dag waren de verhoudingen 20,5, 16,0 en 7,7%.
De publieke zenders behaalden in week 11 ’s avonds 36,0% en over de gehele dag 32,0%. De zenders van RTL Nederland hadden 30,5% en 26,0% en de SBS-zenders 16,9 en 14,1%.
De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden over de hele dag samen een marktaandeel van 11,5 en in het avondtijdvak 5,0.
In week 11 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 194 minuten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!