FC Barcelona gaat later deze week Spotify presenteren als nieuwe sponsor. Dat melden meerdere internationale media waaronder Reuters. Spotify zou de Spaanse voetbalclub de komende drie jaar totaal 280 miljoen euro betalen om te prijken op de training- en speeltenues van de heren- en damesteams en op het stadion. Dat laatste zou een primeur zijn; het Camp Nou-stadion is nog niet eerder door een merk gesponsord.
De huidige sponsor van het herenteam is sinds 2017 Rakuten, een Japanse winkelketen. Stanley Black & Decker sponsort sinds 2018 het damesteam.
Spotify-directeur is groot voetbalfan
De directie van Spotify is al een paar dagen in Barcelona om de contractonderhandelingen te voeren, melden verschillende media. Op Twitter gaan foto's rond van de Spotify-topmensen in Camp Nou, vergezeld door FC Barcelona Vice President of Marketing Juli Guiu.
De sponsordeal zou een opsteker zijn voor Spotify-directeur Daniel Ek. Hij is groot voetbalfan en probeerde een jaar geleden om voetbalclub Arsenal te kopen. Dat ging niet door omdat de eigenaar geen zaken wilde doen met Ek.
Spotify ligt onder vuur
Voor Spotify zou de sponsordeal positieve berichtgeving opleveren, en dat kan het bedrijf wel gebruiken. Spotify ligt al een week onder vuur vanwege zijn podcastster Joe Rogan, wiens podcasts voor ophef zorgen wegens racisme en verspreiding van desinformatie. Rogan verwijderde daarom zelf ruim honderd podcasts van het platform en maakte excuses. Spotify op zijn beurt zegt toe honderd miljoen dollar te gaan investeren in het promoten van audio van minder zichtbare groepen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!