Overslaan en naar de inhoud gaan

Hornbach betaalt klanten automatisch geld terug als prijzen dalen

Klanten krijgen bij Hornbach geld terug als de prijzen binnen 30 dagen dalen. De prijsstrategie is onderdeel van het loyaltyprogramma.
Hornbach
Hornbach

Bouwmarkt Hornbach introduceert vanaf volgende week een nieuwe prijsstrategie: de bouwmarkt verzekert consumenten niet alleen op het moment van aankoop van de laagste prijs, maar ook in de toekomst. Het gaat klanten dertig dagen na aankoop automatisch geld teruggeven, mocht de prijs van een artikel in die periode gedaald zijn. Het geld wordt bijgeschreven als tegoed op het klantaccount. Hornbach hanteerde al een 'laagste prijsgarantie'. 

related partner content for mobile comes here

'Niets is zo vervelend als ontdekken dat de verf die jij gisteren gekocht hebt, vandaag in prijs gedaald is', vertelt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Nederland. 'Je voelt je als klant dan toch een beetje belazerd. Hoewel we bij Hornbach altijd de laagste prijs garanderen en marktontwikkelingen op de voet volgen, kan het ook bij ons voorkomen dat een artikel een aantal dagen na aankoop in prijs daalt. Vandaar dat we ook na aankoop geld terugbetalen.'

Klantaccount

De laagste prijsgarantie is van toepassing op het volledige assortiment van 120.000 artikelen. Volgens De Goede is de nieuwe prijsstrategie uniek. 'Wij doen niet aan kortingen. Als je als bedrijf constant kortingen geeft, ben je normaal gesproken gewoon te duur.'

De prijsstrategie van Hornbach maakt onderdeel uit van het klantprogramma. Klanten moeten via de site of de app een account aanmaken om geld terug te krijgen. Aankopen via de webshop worden automatisch geregistreerd. Aankopen in fysieke winkels moeten aan het klantaccount gekoppeld worden door de barcode op de kassabon te scannen. Dertig dagen na aankoop wordt het geld automatisch op het klantaccount bijgeschreven als de prijs in die periode gedaald is. Het bedrag wordt omgezet in een tegoed dat drie jaar geldig blijft. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in