Overslaan en naar de inhoud gaan

Interfloor lanceert landelijke naamsbekendheidcampagne met Dirk Zeelenberg

Het vloerenbedrijf gebruikt onder andere een tv-commercial waarin het zijn vloeren promoot.
Interfloor campagne
© Afbeelding: Interfloor
Interfloor campagne
© Afbeelding: Interfloor

Vloerenbedrijf Interfloor bestaat bijna tweehonderd jaar en zegt marktleider te zijn in de branche, maar merkt dat zijn naamsbekendheid onder consumenten nog wel een zetje mag krijgen. Daarom lanceert het een landelijke naamsbekendheidcampagne, inclusief zijn eerste tv-commercial. In die commercial is een hoofdrol weggelegd voor Dirk Zeelenberg – althans, zo lijkt het.

related partner content for mobile comes here

In de dertig seconden durende commercial bereidt Zeelenberg – vooral bekend als acteur – zich thuis voor op de tekst en uitstraling van zijn nieuwe rol. Totdat hij de woonkamer binnenloopt en Interfloor-personeel een nieuwe vloerrol over zijn bestaande vloer legt. En dan blijkt de commercial om die nieuwe vloer te draaien. ‘De hoofdrol in jouw interieur’, luidt de slogan.

Geen producten bij naam

De commercial toont bewust geen vloeren bij naam, maar laat verschillende vloeren in de woning zien. De campagne draait namelijk om het vergroten van de naamsbekendheid van Interfloor, verklaart marketingmanager Joël Houtman van IQ-Media. Zijn mediabureau heeft een groot deel van de campagne, inclusief het concept en de productie van de tv-commercial, ontwikkeld. Het bureau werkt nu een jaar voor Interfloor en dit is de eerste grote campagne voor het vloerenbedrijf. IQ-Media heeft verder onder meer Mandemakers Groep en Uitgekookt als klanten en doet de vormgeving van tv-programma’s op onder andere RTL 4.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Commercial op NPO-zenders

De tv-commercial wordt in februari, maart en april op primetime uitgezonden op NPO 1, 2 en 3. Er is onder andere voor de publieke omroep gekozen omdat reclames rond programma’s zichtbaar zijn in plaats van als onderbreking, zegt Houtman. ‘Daarnaast hadden wij al goede contacten met de STER, hanteren zij een aantrekkelijke prijsstelling en bereiken we via deze zenders de doelgroep.’

De Interfloor-campagne is behalve op tv ook zichtbaar via sociale media (YouTube, Instagram, Pinterest en Facebook), banners, advertenties via Google, een actiepagina op de website en een speciaal inspiratiemagazine. In mei evalueren Interfloor en IQ-Media de campagneresultaten om te bepalen of de naamsbekendheidactie – eventueel in een andere vorm – voorgezet zal worden.

Langere samenwerking

Een langere samenwerking met Zeelenberg is een optie, geeft Houtman desgevraagd aan. ‘Interfloor dacht na over welke acteur goed zou passen bij deze campagne, kwam bij Zeelenberg uit en had een klik met hem. Het is een sympathiek persoon met de juiste uitstraling en Interfloor staat ervoor open om de samenwerking te verlengen.’ Het vloerenbedrijf heeft Zeelenberg voor één jaar vastgelegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in