Vandaag zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel Nima Marketing Company of the Year. De vakprijzen worden op 13 juni uitgereikt in drie categorieën: Small, Medium en Large. In de hoofdcategorie (voor bedrijven die een jaaromzet hebben van meer dan € 75 miljoen) zijn SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd. De Nima Company of the Year Award heeft altijd betrekking op het vorig kalenderjaar en wordt toegekend door een vakjury op voorspraak van de Nima-leden.
Soof Drinks
In de categorie Medium prijken ook een aantal aansprekende marketingbedrijven: Processionals, het Van Gogh Museum en De Koffiejongens vormen daar samen ‘de laatste drie’. In de categorie van de kleinere bedrijven en start-ups met een jaaromzet tot 7 miljoen zijn Oma’s Soep, SeniorWeb en Soof Drinks genomineerd. Alle genomineerden zullen op de aanstaande Nima Marketing Day ook te zien zijn met een presentatie van hun bedrijfscases. De bekendmaking en uitreiking zal plaatsvinden tijdens de plenaire sessies van NMD, waarbij op dat moment ruim 1200 collega-marketeers aanwezig zullen zijn. Winnaars van de Nima Marketingprijzen over 2022 waren vorig jaar Bever, DVJ Insights en WasteCraft.
Over
De Nima Marketingprijzen worden al enige decennia uitgereikt aan echte vaandeldragers van de Nederlandse marketingpraktijk en werden eerder gewonnen door bedrijven als Hunkemöller, De Bijenkorf, Bol.com, G-Star en VodafoneZiggo. Nima zegt als beroepsvereniging voor professionals in marketing met de jaarprijzen het werk te willen belonen van het hele marketingteam, inclusief zijn bureaus, en inclusief het hele bedrijf/merk dat bijgedragen heeft aan het commercieel succes.
Juryvoorzitter in de categorie Large en voorzitter van de vakjury is Jan Willem Koch van Hallmark, juryvoorzitter van Medium is Nicole van Gorp van Cono Kaasmakers, juryvoorzitter in de categorie Small is Yvette Nieboer van Madurodam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!