Shandwick fuseert met Weber

De Interpublic Group (IPG) wil in de komende twee jaar haar drie mondiale PR merken terugbrengen tot twee. Een gevolg hiervan is dat Shandwick gaat fuseren met de Weber Group. Vanaf januari volgend jaar wordt Weber Shandwick Worldwide één groep en Golin/Harris wordt de andere.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Veertien Webervestigingen in Europa zullen hun naam veranderen in Golin/Harris, dat hierdoor wereldwijd vierentwintig vestigingen krijgt met een totale honorariumkosten van zeventig miljoen Britse Ponden. Het bedrijf komt ook voor de eerste keer de top tien binnen van Amerikaanse PR bureaus.

De overige Weber en Shandwick vestigingen zullen samengaan om ervoor te zorgen dat IPG weer het grootste PR netwerk krijgt. IPG neemt ook WPP’s Burson-Marsteller over. Larry Weber, voorzitter en CEO van IPG’s Allied Communications Group wordt de CEO van Weber Shandwick Worldwide. (22-09-2000)

(bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie