Hak richt zich met ‘Protein Bowls’ meer op fitboys en -girls

Grote letters ‘Protein Bowl’ en ‘Eiwitrijk 35G proteïne per zak’, Hak gaat de zuivelaars achterna.

35G Proteïne!

Hak stuurt zijn merk scherp bij richting jong, sportief en bewust en lanceert een nieuwe lijn kant en klare maaltijden onder de lijn ‘Protein Bowls’. Eiwitrijke voeding is in opmars, zo stelt het merk, ‘maar het plantaardige aanbod is daarin nog beperkt’. De nieuwe productlijn moet consumenten helpen om op gemakkelijke en smaakvolle wijze meer plantaardige eiwitten te eten. ‘De Protein Bowls zitten boordevol groenten en peulvruchten als plantaardige eiwitbron en dragen daarmee bij aan de gezondheid van mens én natuur.’ Hak Protein Bowls zijn vanaf nu al verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Nettorama. In 2025 volgen meer retailers.

Opmars eiwitrijke producten

Met deze stap volgt het groentemerk de voetsporen van grote zuivelaars, zoals Campina, dat in 2016 Dafne Schippers bijvoorbeeld als ‘proteïne-ambassadeur’ aan het merk verbond en ook termen als ‘rijk aan proteïne’ op zijn kwark zette. ‘High Protein Zuivel’ is inmiddels een zelfstandige categorie in de supermarkt. Hak ziet dan ook dat met name onder sporters en bewuste consumenten eiwitrijk voedsel al geruime tijd aan populariteit wint. Het bonenmerk: ‘Inmiddels staan deze zogenaamde “high proteïne”-producten al drie jaar lang in de top 10 van bestverkochte nieuwe producten in de supermarkt.’ Een ABC’tje dus om dit succespad ook in te slaan.

Plantaardig

Het grote verschil met zuivel is dat peulvruchten geen dierlijke eiwitten bevatten. Hak haalt dan ook het advies van de Gezondheidsraad aan, dat het de bedoeling is om 60% van de eiwitinname te halen uit plantaardige voeding en 40% uit dierlijke voeding, zoals vlees, vis, eieren en zuivel. Hak: ‘In lijn met dit advies hebben vrijwel alle supermarkten als doel gesteld dat in 2030 60% van de eiwitten plantaardig is en 40% dierlijk. Op dit moment is de verhouding echter nog andersom. Supermarkten experimenteren met concrete maatregelen om dit doel te bereiken, bijvoorbeeld door de prijs van vleesvervangers gelijk te houden aan die van vlees en door vleesvervangers bij de vleesproducten in het schap te plaatsen. In het schap van de kant-en-klaarmaaltijden valt echter nog veel winst te behalen; bijna negen van de tien maaltijden bevat dierlijke eiwitten.’

De gezonde en bewuste boy en girl

Naast het ideale plantaardige alternatief’ dat peulvruchten vormen, zorgt de combinatie van specifieke peulvruchten en granen in de Protein Bowls voor een volledig aminozurenpatroon, claimt Hak. ‘Met alle negen essentiële aminozuren bevatten deze maaltijden een volwaardige bron van plantaardige eiwitten.’ Als dat de bewuste en fitte Gen Z’er (en jonge Millennial) nog niet overhaalt, dan is er nog het feit dat de planeet ook meeprofiteert. ‘Peulvruchten hebben een lage CO2-uitstoot en leveren een positieve bijdrage aan de biodiversiteit, doordat ze met hun vlinderbloemige gewassen stikstof opslaan in de bodem.’

Dat Hak zich richt op de sportieve jongeling met de nieuwe lijn, blijkt niet alleen uit de tekst en de vormgeving op de verpakking, maar ook uit de samenwerking die het aangaat met Basic-Fit Retail Media. Zo zijn de producten tijdelijk verkrijgbaar bij geselecteerde Basic-Fit locaties, verschijnen er advertenties op de DOOH schermen in de sportscholen en maken boodschappers bij de aanschaf van de Protein Bowls kans op een Basic-Fit Starterskit inclusief een maand lidmaatschap.

Daarnaast spreekt Hak het voornemen uit om te adverteren via online kanalen en out-of-home, om winacties te doen op TikTok en om samen te werken met diverse influencers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie