In de podcast Het Eureka Moment vertelt Peter Zijlstra hoofd marketing Mercedes-Benz Benelux hoe het merk altijd is blijven meebewegen met de eisen van de tijd. Ook legt Zijlstra uit hoe hij van Google leerde om fouten maken te omarmen.
Zijlstra werkt al 17 jaar voor Mercedes-Benz en maakte mee hoe hij kon bijdragen aan een omslag in de leiderschapscultuur van het bedrijf. Van een klassieke top-down aanpak naar een managementcultuur waarbij een ‘pioneering spirit’ en ‘empowerment’ centraal staan. Zijlstra: “Dat vind ik in de huidige maatschappij de belangrijkste eigenschappen voor een team om te hebben.”
Hoe die cultuuromslag tot stand kwam? Dat kun je beluisteren in het gesprek tussen Roderick Mirande van Adformatie en Peter Zijlstra van Mercedes-Benz.
Beluister de podcast bij:
Over de podcast Het Eureka Moment
Het Eureka Moment is een podcast die tot stand komt in een samenwerking tussen Business Insider, Adformatie en CFO.nl. In deze podcast spreken we met topmanagers over hoe zij om zijn gegaan met de grootste uitdagingen binnen hun bedrijf.
Ieder concern staat weleens voor een uitdaging. Een belangrijke klant trekt zich terug, de omzet zakt als een pudding in elkaar of er komt opeens een geduchte concurrent om de hoek kijken. Wat was voor hen hét doorbraakmoment, waarop zij leerden hoe ze hun problemen moesten aanpakken? Wat was kortom hun Eureka-moment?
Meer afleveringen van Het Eureka Moment vind je hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!