Premium

Ook ANWB komt met eigen slippers: 'Da's andere koek dan die afritsbroek'

ANWB -stelletjes opgelet! Na Lidl, Febo en Zeeman komt nu ook de ANWB met 'fanwear': een paar gele slippers, speciaal voor op de camping.

ANWB

'Da's andere koek dan die afritsbroek. Tijd voor iets nieuws van ons. We hebben deze handige campingslippers voor je gemaakt, een tikje retro wel.' In navolging van Febo, Zeeman en Lidl komt nu ook de ANWB met 'fanwear'. Sinds gisteren zijn er in de webshop speciale ANWB -slippers te koop.

Ook bijpassende sokken zijn verkrijgbaar, 'zodat je je campingsmoking helemaal af kunt maken'. De slippers kosten een tientje en komen met een speciaal vakje waar je je douchemuntje in kunt doen. 'Handig voor op de camping dus.' De wielrijdersbond waarschuwt ook nog even: 'Het zijn limited editions, dus wees er op tijd bij.'

Slippers
ANWB

'Het ultieme campingaccessoire'

De slippers komen uit de koker van de ANWB zelf en de campagne kwam tot stand met hulp van het Amsterdamse bureau The Next Chapter. 'ANWB is echt een droomklant en dit was dan ook een hele leuke klus', zegt Sophie de Groot. Vlak voor de coronacrisis werkte het creatieve productiebureau voor het eerst samen met het oer-Hollandse merk. 

'Voor de campagne hebben we buiten naar binnen gehaald', laat een woordvoerder van de ANWB weten. 'Bij de ANWB helpen wij consumenten om onbezorgd onderweg, op reis en naar buiten te gaan. Met de campingslipper doen we dat met een kleine knipoog. Dat is natuurlijk het ultieme campingaccessoire en daarmee in de kern dus ook een ultiem ANWB-product. We voegen er als ANWB uiteraard een functionaliteit aan toe, namelijk een vakje voor je douchemuntje.'

Slippers
ANWB

'Positief verrassen'

Eerder kwamen al Febo, Zeeman en Lidl met eigen 'fanwear' als slippers, sokken en t-shirts dat ook - of misschien wel vooral - populair is onder dertigers. Het lijkt erop dat ANWB met de slippers probeert te verjongen. De wielerbond zelf stelt vooral klanten te willen verrassen. 'We haken in op trends in de markt en kijken wat er relevant kan zijn voor onze doelgroep. Naast ons uitgebreide assortiment wandelschoenen, jassen, kleding en kaarten, boeken en gidsen, willen we onze klanten regelmatig positief verrassen en waarmee we het verhaal over ons merk kunnen vertellen.'

Vliegen de slippers over de digitale toonbank? 'Ja, het loopt enorm goed, zowel in de winkels als online. Op onze socials zijn de reacties erg leuk en positief', aldus de zegsvrouw. Sophie de Groot van The Next Chapter: 'Een vriend van me zei laatst: 'Ik zou er bijna een afritsbroek door kopen.' 

Over The Next Chapter

The Next Chapter, een 'nieuwerwets boutique agentschap', werd begin 2017 opgericht door Ymke Verbeek en Sophie de Groot, die eerder samenwerkten bij House of Orange. Het bureau vertegenwoordigt een handjevol visueel artiesten en werkt daarnaast op “art-buying” basis voor klanten waarbij wordt geput uit een netwerk van fotografen, videografen, directors, stylisten en makeup-artists. 

Lees ook: Lidl-fanwear vliegt winkels uit, schoenen op eBay voor € 499

Lees ook: Na Zeeman en Febo komt ook Lidl met ‘fanwear’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie