De Japanse tennisster Naomi Osaka verruilt het ‘Impossible is nothing’ van Adidas voor het ‘Just Do It’ van Nike. De huidige nummer 1 van de wereld, tevens de eerste Japanse die de hoogste positie bekleedt, zal zich later deze maand tijdens het WTA-toernooi in Stuttgart voor het eerst officieel in een Nike-tenue hullen. De Amerikanen maakten geen financiële details bekend.
Voor veel volgers van het tennis komt de overstap als een verrassing. Adidas was namelijk naar verluidt met Osaka in onderhandeling over een verlenging van het sponsorcontract. De Duitsers waren klaarblijkelijk niet bereid om een recordbedrag in de Japanse met een Haïtiaans-Amerikaanse vader te investeren.
8,5 miljoen dollar
Mede door haar eerdere overwinning in de US Open wisten potentiële sponsoren dat ze diep in de buidel moesten tasten voor een sponsorcontract. The Times of Londen berekende eerder dat een toekomstige kledingdeal Osaka een slordige 8,5 miljoen dollar zou opleveren. Ook heeft Osaka overeenkomsten met onder meer Nissan en Shiseido.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!