Interview:lokaal online adverteren met Mailmaps

Met Mailmaps.nl hebben ondernemers een instrument waarmee ze op lokaal en regionaal niveau kunnen adverteren. Achter het nieuwe initiatief zit Online Marketing Group (OMG). Een interview met medeoprichter Edwin Basten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mailmaps werkt met Google Maps, waarmee lokale en regionale ondernemers gebieden kunnen selecteren om hun doelgroep per e-mail te bereiken. Mailmaps.nl beschikt over meer dan vijf miljoen opt-in e-mailadressen. Een ondernemer kan een aantal straten of een stadsdeel selecteren en deze selectie een boodschap zoals een aankondiging, een opening of een speciale aanbieding sturen. De handling, verzending en rapportage gebeurt automatisch. Edwin Basten beantwoordt enkele vragen over Mailmaps en de rol die OMG daarbij speelt.

Wat doet OMG precies?
‘OMG is een online marketing bureau, gespecialiseerd in online lead generation, social marketing en e-mailmarketing. We zetten online marketing in voor onze opdrachtgevers om meer sales en leads en branding te genereren. Hierbij verzorgen wij naar keuze het gehele traject van strategie, conceptontwikkeling, creatie tot de inzet van online bereik. Wij zijn opgericht in 1998 en als partner betrokken bij Mailmaps.nl.’

Mailmaps richt zich op het MKB en retailketens. Die adverteren doorgaans in lokale en regionale printmedia. Welk voordeel levert hun online adverteren op?
‘E-mailmarketing via Mailmaps is meetbaar, sneller inzetbaar en bovendien groen. Daarnaast speelt de relevantie een grote rol. Doordat de aanbieding exclusief van een ondernemer uit de buurt komt, is het per definitie al meer relevant. En effectiever omdat je niet in een mailpakket zit met nog tientallen anderen aanbieders. De ontvangst in de inbox van de ontvanger zorgt voor grotere impact.’

Je zegt te beschikken over '5 miljoen opt-in e-mailadressen op straatniveau'. Hoe kom je hieraan?
‘Dit zijn de opt-in e-mailbestanden van de partners waarmee OMG/Mailmedia exclusieve samenwerkingen heeft. Dit zijn kwalitatieve bestanden waarbij aanvullende gegevens van de consumenten beschikbaar zijn zoals naw-gegevens en interesses. Voorbeelden van onze partners zijn te vinden op onze website.’

Volgens Marcel Misdorp, Managing Director van OMG/Mailmedia, is er een grote vraag naar het lokaal inzetten van e-mailmarketing. Waar baseert hij dat op?
‘In de eerste plaats uit een sterk stijgend omzet vanuit lokale en regionale e-mailmarketing bij OMG/Mailmedia. Daarnaast zien we vanuit de markt vraag en aanbod naar lokale online marketing sterk toenemen. Kijk maar eens naar de activiteiten van Google op dat gebied, en natuurlijk De Telegraaf met Dichtbij.nl.’

Mailmaps is ook interessant voor landelijke retailketens, zeg je. Waarom is dat interessant?
‘Retailketens kunnen hiermee efficiënt lokale online marketing inzetten, maar wel met centrale aansturing en controle. Daarnaast zijn door volume-afspraken scherpere tarieven mogelijk, wat een kostenvoordeel met zich meebrengt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie