ID&T en Bud sluiten Mysteryland af met show vol drones, 3D-video en meer

De twee partijen sloten eerder dit jaar een strategische samenwerking. Dankzij die samenwerking bleek een grootste eindshow mogelijk.

De droneshow, mede mogelijk gemaakt door Bud
Afbeelding: aangeleverd

Toen festivalorganisator ID&T begin dit jaar bekendmaakte zijn samenwerking met Heineken te stoppen en met AB InBev verder te gaan, vroegen velen zich af wat de festivalbezoeker van dit besluit zou merken. Natuurlijk, voortaan Bud en Hoegaarden op de tap in plaats van Heineken en Desperados, maar ID&T repte over dat AB InBev beter past bij zijn toekomstambities. De eindshow van Mysteryland, dit weekend, maakte die ambities duidelijk. Bezoekers werden getrakteerd op een finale met zeshonderd drones, vuurwerk, licht, muziek, zang en 3D-video - een creatie die volgens ID&T niet mogelijk was zonder het merkpartnerschap met Bud.

Ticketprijzen betaalbaar houden

De drone- en vuurwerkshow speelde zich af op 120 meter hoogte, meldt ID&T. De festivalorganisator ontwikkelde de show in samenwerking met Bud en TWOFIFTK DRNS, bekend van shows op onder meer Burning Man. Met de show willen ID&T en Bud naar eigen zeggen de festivalervaring voor de bezoeker versterken en tegelijkertijd laten zien hoe een merk op een authentieke manier waarde kan toevoegen aan een evenement.

Zo'n samenwerking is volgens ID&T 'cruciaal' om ticketprijzen betaalbaar te houden in een tijd waarin alles duurder wordt en de culturele sector zich opmaakt voor een btw-verhoging. 

Meerjarige samenwerking

Eveline Grimberg, senior brand partnerships manager Mysteryland: 'Begin dit jaar hebben ID&T en AB Inbev de ambitie naar elkaar uitgesproken om vernieuwende merkactivaties en marketingcampagnes te creëren voor onze evenementen, waarmee we onze bezoekers onvergetelijke ervaringen willen bieden. We zijn ontzettend trots en dankbaar dat we deze indrukkende, en showtechnisch nooit eerder vertoonde, eindshow samen met Bud hebben ontwikkeld. Zonder deze samenwerking was het niet mogelijk geweest een eindshow van deze proporties aan onze bezoekers mee te geven. We zien dit als een mooi voorbeeld van hoe merken geïntegreerd kunnen worden in onze evenementen en ook als de perfecte afsluiting van een zeer succesvol evenementenseizoen. We kijken er dan ook naar uit om onze samenwerking in de komende jaren verder uit te breiden, met als doel om op een positieve manier te verbinden en het leven te vieren.'

Begin dit jaar werd bekend dat de samenwerking tussen ID&T en AB Inbev voor drie jaar is vastgelegd. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie