Overslaan en naar de inhoud gaan

Starten met radioreclame in 2025? Alle basics in één inspirerende podcast

Wil je jouw merk laten groeien? Laat je inspireren door de podcast Starten met reclame.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Starten met radioreclame in 2025?
Podcast Starten met reclame
Starten met radioreclame in 2025?
Podcast Starten met reclame

Het jaar 2025 is bijna in zicht. Dit is hét moment om na te denken over hoe jouw merk in het nieuwe jaar kan groeien. Overweeg je landelijke reclame als onderdeel van je strategie, maar weet je niet waar te beginnen? Laat je dan inspireren door de podcastserie Starten met reclame. In deze driedelige serie neemt Splinter Chabot je mee in de wereld van radioreclame. Samen met media-experts ontdek je hoe je een effectieve radiocampagne opzet, creëert én inzet.

Waarom landelijke reclame?

Landelijke radioreclame biedt een mooie kans om een groot en divers publiek te bereiken. Bij Ster zien we dat de belangrijkste redenen om reclame in te zetten draaien om het vergroten van naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten, het stimuleren van verkoop of het verhogen van het websitebezoek. Heb jij ook een van deze doelstellingen voor het nieuwe jaar? De podcast Starten met reclame maakt het beginnen met radioreclame overzichtelijk en helpt je met praktische tips en inspirerende voorbeelden. Een radiocampagne is vaak sneller en makkelijker opgezet dan je zou denken.

Wat kun je verwachten van de podcast?

Aflevering 1: De eerste stappen
Hoe zet je de eerste stap in de wereld van radioreclame? Splinter Chabot spreekt met Yerma Ham, accountmanager bij Ster, en Patrick Horstman van mediabureau Featly Media. Samen laten ze zien welke kansen radioreclame biedt en hoe je stapsgewijs begint. Daarnaast deelt Mascha van Zwieten, manager communicatie bij Loo van Eck, haar succeservaringen en de impact van radioreclame op haar organisatie.

Aflevering 2: De creatie van je commercial
Wat maakt een radiocommercial écht effectief? In deze aflevering leer je alles over het creatieve maakproces van een sterke radioreclame. Splinter gaat in gesprek met Noortje Lankhaar, research consultant bij Ster, en Michel Ouwens van creatief bureau Double-O. Ze delen tips over pakkende boodschappen, muziek en stemmen, met inspirerende merken als voorbeeld.

Aflevering 3: Optimaal je commercial inzetten
Het succes van een campagne hangt niet alleen af van een goede creatie. In de laatste aflevering bespreken Yerma Ham en Noortje Lankhaar van Ster hoe je jouw budget slim inzet. Hoe kies je een zender, tijdvak of campagneperiode? Hoe haal je het meeste uit je doelstellingen en budget? Sophie van Gorsel, marketingmanager bij Makelaarsland, vertelt hoe strategische keuzes hebben bijgedragen aan haar succesvolle campagnes.

Jouw merk laten groeien in 2025

Kortom, of je nu een organisatie bent die nieuw is in de wereld van reclame, of een merk dat de volgende stap wil zetten: Starten met reclame biedt inspiratie en concrete handvatten om jouw doelen te bereiken. Zet alvast de eerste stappen om jouw merk te laten groeien en luister de podcast op ster.nl/podcast, Spotify of Apple Podcasts.

Benieuwd naar meer?

Wil je direct aan de slag met reclame bij Ster? Vraag een gratis media-advies aan via ster.nl of neem contact op met een van onze media-experts. 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in