Starten met radioreclame in 2025? Alle basics in één inspirerende podcast

Wil je jouw merk laten groeien? Laat je inspireren door de podcast Starten met reclame.

Podcast Starten met reclame

Het jaar 2025 is bijna in zicht. Dit is hét moment om na te denken over hoe jouw merk in het nieuwe jaar kan groeien. Overweeg je landelijke reclame als onderdeel van je strategie, maar weet je niet waar te beginnen? Laat je dan inspireren door de podcastserie Starten met reclame. In deze driedelige serie neemt Splinter Chabot je mee in de wereld van radioreclame. Samen met media-experts ontdek je hoe je een effectieve radiocampagne opzet, creëert én inzet.

Waarom landelijke reclame?

Landelijke radioreclame biedt een mooie kans om een groot en divers publiek te bereiken. Bij Ster zien we dat de belangrijkste redenen om reclame in te zetten draaien om het vergroten van naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten, het stimuleren van verkoop of het verhogen van het websitebezoek. Heb jij ook een van deze doelstellingen voor het nieuwe jaar? De podcast Starten met reclame maakt het beginnen met radioreclame overzichtelijk en helpt je met praktische tips en inspirerende voorbeelden. Een radiocampagne is vaak sneller en makkelijker opgezet dan je zou denken.

Wat kun je verwachten van de podcast?

Aflevering 1: De eerste stappen
Hoe zet je de eerste stap in de wereld van radioreclame? Splinter Chabot spreekt met Yerma Ham, accountmanager bij Ster, en Patrick Horstman van mediabureau Featly Media. Samen laten ze zien welke kansen radioreclame biedt en hoe je stapsgewijs begint. Daarnaast deelt Mascha van Zwieten, manager communicatie bij Loo van Eck, haar succeservaringen en de impact van radioreclame op haar organisatie.

Aflevering 2: De creatie van je commercial
Wat maakt een radiocommercial écht effectief? In deze aflevering leer je alles over het creatieve maakproces van een sterke radioreclame. Splinter gaat in gesprek met Noortje Lankhaar, research consultant bij Ster, en Michel Ouwens van creatief bureau Double-O. Ze delen tips over pakkende boodschappen, muziek en stemmen, met inspirerende merken als voorbeeld.

Aflevering 3: Optimaal je commercial inzetten
Het succes van een campagne hangt niet alleen af van een goede creatie. In de laatste aflevering bespreken Yerma Ham en Noortje Lankhaar van Ster hoe je jouw budget slim inzet. Hoe kies je een zender, tijdvak of campagneperiode? Hoe haal je het meeste uit je doelstellingen en budget? Sophie van Gorsel, marketingmanager bij Makelaarsland, vertelt hoe strategische keuzes hebben bijgedragen aan haar succesvolle campagnes.

Jouw merk laten groeien in 2025

Kortom, of je nu een organisatie bent die nieuw is in de wereld van reclame, of een merk dat de volgende stap wil zetten: Starten met reclame biedt inspiratie en concrete handvatten om jouw doelen te bereiken. Zet alvast de eerste stappen om jouw merk te laten groeien en luister de podcast op ster.nl/podcast, Spotify of Apple Podcasts.

Benieuwd naar meer?

Wil je direct aan de slag met reclame bij Ster? Vraag een gratis media-advies aan via ster.nl of neem contact op met een van onze media-experts. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →