Jeneverproducent Hooghoudt lanceert onder eigen merk een lijn van hard seltzers. Het claimt dat als eerste Nederlandse familiedistilleerderij te doen. Daarmee haakt het bedrijf in op de trend van het bruisende en alcoholhoudende drankje die is overgewaaid vanuit de Verenigde Staten waar het in korte tijd zeer populair is geworden.
Hooghoudt zegt het wel anders te gaan dan anderen: 'Waar hard seltzers in bijna alle gevallen op basis van eenvoudige gefermenteerde maïs of rijst worden gemaakt, maken wij de hard seltzers met hoogwaardige kopergestookte "Holland Gin" (zo noemt Hooghoudt één van zijn jenevers, red.), die gecombineerd wordt met de smaak van écht gedistilleerd fruit en botanicals. Het uitgangspunt hierbij was de smaak van de Nederlandse consument, deze is - zo weten wij na 132 jaar - beduidend anders dan bijvoorbeeld die in de Verenigde Staten.'
Lees hier een recent interview met directeur marketing Martijn Keesmaat over de plannen van Hooghoudt om de wereld te veroveren.
Veeg uit de pan
Hooghoudt kan het niet laten om concurrerende seltzers een veeg uit de pan te geven. 'Waar de buitenlandse hard seltzers zich kenmerken door een harde, vaak eenvoudige smaak met veel koolzuur, kiezen wij juist voor zachtere, échte smaken. Hierdoor wordt de Hard Seltzer fris en toegankelijk, maar wel wat minder zoet en je proeft de complexiteit van echt fruit en botanicals.
Hooghoudt start met de smaken Strawberry & Basil, Mango & Chili en Watermelon & Mint. Ze zijn eerst verkrijgbaar bij 50 'geselecteerde horecazaken', daarna volgt de uitrol naar retail en slijters.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!