Overslaan en naar de inhoud gaan

Online clinic: Hoe weet je wat je concurrenten (gaan) doen?

Hoe maak je van competitor intelligence een kern competentie? Ontdek het tijdens de online clinic 23 september
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Online clinic: competitors intelligence
Online clinic: competitors intelligence

Het wordt met de toenemende concurrentie steeds moeilijker om nieuwe klanten te krijgen. Daarom is het belangrijk om precies te begrijpen wat je concurrenten nu doen en wat ze in de toekomst doen. Wat is hun strategie? Met welke producten en diensten positioneren zij zich? Wat is hun marktaandeel? Tijdens de online clinic ontdek je hoe je van competitor intelligence een kern competentie maakt: Wat is er voor nodig om te kunnen anticiperen op de te verwachte acties van je concurrentie?

Datum: woensdag 23 september
Tijd: 13:00 - 14:30 uur 
Locatie: Live-stream
Prijs: Gratis 

In de clinic komt het volgende aan bod:

  • Een overzicht en het begrijpen van de 5 verschillende vormen van concurrentie.
  • De  traditionele en non-traditionele bronnen die je kan gebruiken om meer te weten te komen over de concurrentie.
  • Het toepassen van verschillende modellen en schema’s om de concurrentie in kaart brengen
  • Hoe zet je concurrentiele informatie en data om in intelligence en insights.
  • Uitleg over competitor simulatie (business wargames) en battle cards
  • Principe van win-loss analysis

Voor wie is deze clinic interessant?

Deze clinic is geschikt voor business professionals, consultants, managers en executives die werkzaam zijn op het gebied van market intelligence, marktonderzoek, marketing, klanteninzicht, consumenten gedrag, data analyse, strategische planning, en alle anderen die meer willen leren over onderzoek en analyse van de competitieve spelers in de markt.

Na de clinic weet je precies welke data je waar moet vinden om te analyseren wat jouw belangrijkste concurrenten zal gaan doen. Hierdoor worden jouw bijdragen als belangrijk en strategisch ervaren, gaan de bedrijfsresultaten omhoog  en krijg je  meer waardering voor jouw werk.

Over de spreker

Joost Drieman (MSc MBA), heeft meer dan 30 jaar internationale ervaring in market- en competitive intelligence, business development, corporate strategy en management.  Hij is eigenaar van Marix International NV, een bedrijf dat is gespecialiseerd in business consultancy en executive coaching. Daarnaast is Joost Vice President, global head of Intelligence Best Practices bij M-Brain en docent bij Beeckestijn Business School.

Aanmelden

Deze clinic is al geweest. Het is niet meer mogelijk om je aan te melden.

Meld je gratis aan voor clinic op vrijdag 23 september van Beeckestijn Business School. Voorafgaand aan de clinic ontvang je een mail met meer informatie over de live-stream.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in