Heineken zet A-gist in de spotlight met ingewikkelde animatietechniek

De animatie is onderdeel van de nieuwe campagne van het biermerk

In een nieuwe 3D-animatie zie je wat het geheim van Heineken is: A-gist. Net zoals in de , reist Heineken terug in de tijd. Om precies te zijn naar het jaar 1886, toen het gist werd ontdekt.

Dit keer doet Heineken dat niet met , maar met zogenaamd '3D geanimeerd papier'. De gedachte erachter: het brouwen van Heineken-bier is een kunst, en kunst verdient een canvas. Papier is de start van vele meesterwerken, daarom koos het merk voor '3D paper animation' om het verhaal van het unieke brouwproces te vertellen.

Volgens de makers is het een ingewikkelde en arbeidsintensieve techniek. Daarom werkte bureau Boomerang Create samen met een groot internationaal animatieteam van INDG.

Campagne

De video sluit goed aan op de nieuwe campagne van het merk, waarbij Heineken vertelt over de geschiedenis van het merk en het speciale A-gist. Jetske Freeve van Heineken vertelt dat het merk in de nieuwe campagne twee zaken wil benadrukken: 'Enerzijds ‘Hollands trots op Heineken’, anderzijds focus op het product.’

 

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Paul Tholen, Ana Henriques
Bureau: Boomerang Create
Concept: Jordi van de Bovenkamp, Eldin Fetahovic & Marco van Houwelingen
Art Direction: Jordi van de Bovenkamp (Boomerang Create) & Maxim Goudin (INDG) Production: INDG
Sound: Soundsright
Production: Aimée Rutumalessij, Benjamin Mcdiarmid

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie