Premium

Gerrie Conen (John Max): ‘We zien een groeiend gat tussen creatieve bureaus en de techniek’

Digitaal bureau wil bureauwereld helpen met social media content beheer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Zwolse Digitale bureau John Max heeft een tool gelanceerd voor reclame- en marketing communicatiebureaus om vanuit één systeem de content van een website, app, Twitter, Facebook en andere social media kanalen te kunnen beheren. 3 vragen aan John Max-oprichter Gerrie Conen.

Waren er niet al genoeg social media beheertools?

Conen: &;Om in de termen van onze klanten te blijven: “zoiets hebben wij nog niet gezien”. Vaak zien we systemen voor een bepaald kanaal, zoals bijvoorbeeld een cms voor je website of een tool om je social media te beheren.  Echter zien wij nog geen concurrerende integrale oplossing op de markt, die alle kanalen verbindt. Natuurlijk zijn er grote spelers op de markt die dit geregeld hebben voor hun onderneming en die hebben hierin fors geïnvesteerd. Ondernemingen die geen A merk of multinational zijn en dit ook willen, kunnen nu bij hun eigen bureau terecht.&;

 

Waarom richten jullie je alleen op reclamebureaus?

Conen:&;Natuurlijk zouden we zelf ook de eindklant kunnen bedienen, maar in de IT draait het eigenlijk maar om één ding: doorontwikkelen om voorop te blijven. Als wij ons dan vervolgens bezig gaan houden met marketing en communicatie dan leidt dat ons af van die focus. Daarnaast zien we een groeiende gat tussen creatieve bureaus en de techniek. Het zijn nu eenmaal twee werelden die ver van elkaar af staan. De een probeert het op te lossen met freelancers, de ander met eigen personeel of versnipperd inkopen, maar uit de praktijk blijkt dat dit niet de ideale oplossingen zijn.  Doordat wij de creatieve wereld juist beschouwen als doelgroep, krijgen ze de aandacht die ze verdienen en maken we andere keuzes, zodat deze werelden weer bij elkaar komen.&;

 

Staan reclamebureaus wel te wachten op zo’n tool?

Conen: &;Als we onze tool voor het eerst laten zien, dan zien we het bureau direct aan hun klanten denken. Zo zien een aantal bureaus bijvoorbeeld direct nieuwe mogelijkheden voor Franchise ondernemingen die hiermee centraal de uitstraling en communicatie kunnen regelen en tegelijkertijd de autonomie van de lokale franchisenemer kunnen stimuleren. Hetzelfde geldt voor het bureau zelf die voor een aantal accounts websites en andere kanalen beheren, dat gaat nu een stuk eenvoudiger, doordat alle kanalen vanuit één systeem worden beheerd. Nog een laatste typerend kenmerk voor bureaus is dat ze wekelijks klanten krijgen die voor een klein budget veel wensen hebben en het liefst moest het gisteren af. Wij kunnen tegen een zeer scherp tarief al een multichannel campagne met site, mobiele site, social media e.d. opzetten binnen een dag.&;

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie