Future Farm is vanaf vandaag te verkrijgen in Nederland en wil met zijn plantaardige producten ook hier de markt veroveren. Het 'gehackt' van het Braziliaanse ligt al in de schappen bij onder meer Marqt, later deze zomer volgen de hamburgers. In Europa is Nederland de eerste markt die Future Farm betreedt.
In Brazilië waar veel vlees wordt geconsumeerd, heeft Future Farm snel succes kunnen boeken, onder meer door een sterke socialemediastrategie. Future Farm richt zich op de vleeseters en flexitariërs om een vleesvervanger aan te bieden die kan concurreren op smaak, textuur en sappigheid.
Oprichter Marcos Leta was al eerder succesvol met zijn bedrijf Do Bem, dat hij in 2016 voor de hoofdprijs verkocht aan de Braziliaanse tak van AB ImBev. Leta zegt: 'Wij denken dat we ook in Nederland en Europa succesvol kunnen zijn. Zeker nu door Covid19 de druk op meer transparantie in de (vlees)productieketen is toegenomen en de manier van werken in vleesverwerkingsfabrieken onder vuur ligt. De vraag naar duurzame en smaakvolle vervangers zal allesbehalve afnemen.'
Future Farm introduceerde zichzelf eerder dit jaar al aan Nederland tijdens de Horecava. Fast Company riep het bedrijf uit tot 'world changing idea 2020'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!